Ivet.BG Блог

Блог за мода, красота и стил

8 мита за диетите

Несъмнено разбиването на митове е вълнуващо занимание. Но още по- вълнуващо става, когато се разбиват митове за диетите и вредата от сладкото. Следващите редове  не се препоръчват за кулинарни традиционалисти.

Чували ли сте , че похапването късно вечер води до напълняване; че кафето обезводнява; че яйцата повишават нивото на холестерола и т.н. Тези и още много други изконни истини вече са НЕАКТУАЛНИ!!!

1. Яденето вечер води до напълняване

Всяко количество калории, които поемаме без да изгорим след това, се превръщат в масна тъкан, независимо от коя част на денонощието е. Южните народи също ядат основната си порция вечер, но сред тях не се забелязва  необичайно голямо затлъстяване. Учени провели експеримент, разделяйки две групи маймуни. На едната давали основната порция храна през деня, а на другата – вечер. В края на експеримента се оказало, че няма никаква разлика в теглото им.

2. Захарта е вредна

Всъщност не е. Захарта от брезова кора(ксилитол, може да се закупи в билковите магазини), съдържа 40% по  малко калории. Противодейства на развитието на кариеси, лошия дъх, помага при настинки и възпаление на ухото и помага развитието на „полезните бактерии” в стомаха ни.

3. Кафето обезводнява

Няма изследване, което да потвърждава това твърдение, че кафето изсушава кожата и предизвиква бръчки. Две чаши кафе дневно няма да предизвикат остеопороза или състаряване на кожата. Освен това горчивият елексир е естествен извор на антиоксиданти.

4. Балсамовият оцет е най- добър за салати

Оцетът блокира апетита, додава вкус и спомага за бързото изкаряне на мазнините в организма. Затова се препоръчва на хората, които искат да отслабнат. Но всъщност се оказва, че по- добрата добавка е зехтинът extra virgin, тъй като естествените му съставки понижават нивото на холестерола, което спомага за затлъстяването.

5. Суровите зеленчуци са най- здравословни

Смята се, че суровите зеленчуци съдържат вещества, които пречат на затлъстяването и пречистват организма. Все пак има зеленчуци, които в сурово състояние съдържат токсични вещества( като например картофите и бобовите растения). За сметка на това морковите и доматите стават по- полезни след като бъдат сготвени.

6. Плодовете и зеленчуците трябва да държим в хладилника.

Така важният витамин C се унищожава от високата температура и светлината. Но все пак има множество продукти, които са обогатени с витамин C, така че не бива да се страхуваме от недостига му. Проведен е експеримен с плодове, които са били поставени в хладилник за два дни и такива, които били оставениизвън. След два дни се оказало, че плодовете, които не са били прибрани в хладилника, дъдържат два пъти повече полезни вещества.

7. Боровинките съдържат най – много антоксиданти.

Боровинките съдържат лечебни съставки, които дават тъмния им цвят. Съдържа и вещества, които действат против затлъстяването, като целулоза, витамин C и манган. Но учени от Тексас доказват, че същото количество полезни вещества има в сливите, малините, авокадото и редица други плодове.

8. Яйцата увеличават нивото на холестерола в кръвта.

Изследване, проведено от Брус Грифин във Великобритания доказва обратното. Две групи хора, подложени на нискокалорични диети, били наблюдавани в продължение на 12 седмици. Едните всеки ден приемали по две яйца,   другите – не. В края на изследването се установило, че нивото на холестерола на двете групи било почти еднакво, с разликата,че при тези, които редовно са приемали яйца, то е било по- ниско. Освен това, те са успели да загубят повече телесна маса.

Leave A Comment