Ivet.BG Блог

Блог за мода, красота и стил

7 причини да пробваш аква фитнес

 

Не е казано, че трябва да живееш край морето, за да спортуваш нещо във вода. Достатъчно е да намериш басейн наблизо и да се впуснеш в някой от новите аква трендове. Разнообразието им дори не зависи от това, дали времето навън е слънчево, облачно или буреносно. Освен това повечето вариации са на фона на музика, за разлика от плуването например. Разполагаш и с инструктор/ка. Но най-важното – забавляваш се. Което съвсем не изчерпва плюсовете на т.нар. аква фитнес. А именно:

20100828_zumba_0087

Не е „лелски“ спорт

Докато си минавала през съблекалнята на басейна, защото си ходила на плуване, да речем, може и да си видяла някоя и друга по-възрастна жена да се подготвя за часа по аква спининг. Но това, че водата е благоприятна среда за спортуване за хора с проблеми със ставите, не означава, че спортът в нея не е достатъчно натоварващ. Десет минути аква упражнения и ще се убедиш сама! „Често ни се случва да оборваме нагласата, че във вода тренират само контузени хора или хора на възраст“, казва инструкторка по аква спининг в известен столичен фитнес с басейн. „Но дори по-млади клиенти, които са в идеална форма, виждат ползите от това, че идват при нас.“

 

За всеки по нещо

Без значение на какво фитнес ниво си, можеш да направиш пълноценна тренировка във водата. Инструкторът ти ще ти предложи различни модификации, за да увеличи или намали степента на трудност и натоварване за сърцето (регулира се например с надуваем колан/жилетка – държат те на повърхността за по-леко натоварване, а махнеш ли ги, ще направиш упражненията доста по-сложни за изпълнение). Така винаги ще следваш собствено темпо.

triton-aqua-fitness-35

Чувстващ се добре по бански

За разлика от традиционните групови тренировки по аеробика или танци, аква фитнесът е лишен от състезателен елемент. Никой не може да те съди, защото няма как да види какво е тялото ти (поне не паласките и другите „проблемни“ зони), тъй като то е под водата, т.е. няма защо да се притесняваш от излишните килца. Много жени успяват да се концентрират по-добре върху движенията, когато не се тревожат за това, установи проучване на производител на бански костюми.

 

Вариантите са безкрайни

Колкото повече хора откриват предимствата на тренировките в басейн, толкова повече аква центровете се разширяват и развиват. И днес вече предлагат не само наложилия се аква спининг, но и аква йога, аква тай чи, дори аква зумба. Упражненията в басейн са добър вариант и за хората, които не са отлични плувци или пък се страхуват от водата, а също и за бременни или наскоро родили жени, които не искат да прекъсват активния си начин на живот.

 

Отлична опция за крос тренировки

Става дума за комбинирането на различни спортове по двойки, така че да извлечеш максимума от своя тренировъчен режим. В това отношение аква фитнесът може да подобри представянето ти в други, по-конвенционални спортове като бягане, танци, скуош… Благодарение на съпротивлението, което тялото ти изпитва под вода, можеш да развиеш мускулатурата и каридо издръжливостта си, без да излагаш ставите си на допълнитлено натоварване. Ето защо и спортът във вода е препоръчителен за хора, които се възстановяват от контузии.

Aqua_Jogging

Развива баланса

И макар това да се отнася и буквално – за вестибуларния апарат и способността ти да пазиш равновесие, тук всъщност се има предвид балансираното развиване на мускулните групи. А това е важно, защото при повечето спортове някои мускули се оформят повече от други заради повтаряемостта на движенията. Докато във вода съпротивлението, което усещаш, се разпределя равномерно по тялото ти и е налице при всяко движение (феномен, познат като двойно концентрично мускулно усилие).

 

Бонус здраве

Освен че натоварваш сърцето и мускулите си, с аква фитнес можеш да подобриш работата и на вътрешните органи, както и на лимфната система. Хидростатичното налягане, турбуленцията и плаваемостта подпомагат венозното връщане (притокът на кръв обратно към сърцето) и лимфния дренаж, обясняват експерти. Което може да е обяснението и на това, защо дори след изтощителна водна тренировка усещаш прилив на енергия и си по-скоро отпочинала, отколкото изморена.

_13070351d3fdbaca49a1200

Leave A Comment