Fashion Blog от най-големият български моден бутик Ivet.BG

Чаша кафе от Ivet.BG

by admin

Чашка силно еспресо на закуска, капучино с копринена пяна за обяд на работа, вечер ароматно лате на разговор с колежка. Кафето е станало истинска приятелка на жените. Все пак, както при всички продукти трябва да се спазва мярка.

Кафето произхожда от Африка, по-конкретно от Етиопия, а в Европа е пренесено благодарение на арабите. За разпространението му по света отговорни са холандците, които основавали кафеени плантации в Централна и Южна Америка. По настоящем най-големите износители на кафе са: Бразилия, Колумбия, Виетнам и Индия. Различаваме 2 типа кафе: Арабика и Робуста. Робуста се появява на масите едва през XIX век. Съдържа повече кофеин, отколкото „по-старата” Арабика.

Защо го обичаме?

Малката чаша кафе подобрява концентрацията и увеличава устойчивостта на стрес. За стимулиращите свойства е отговорен кофеинът, който повишава кръвното налягане и ускорява дейността на сърцето. Освен това повишава възможностите за физическа активност. Изпита след тренировка намалява киселинността.

И това не е всичко. Кафето има противовъзпалителни и антиоксидантни свойства, които предпазват от атеросклероза и бързо стареене. Има обаче едно условие – трябва да го пиете чак след консумацията на храната. Когато пием кафе на гладно се променя чувствителността ни към инсулина, а това от части балансира неговото благоприятно влияние на тялото ни. Освен това кафето ускорява метаболизма и улеснява уринирането. Това е заслуга на кофеина и същевременно основание, поради което тази субстанция е съставка на много продукти за отслабване. Най-високата концентрация на тази субстанция в кръвта се появява от 30 до 60 минути след като се изпие. Човек, който няма проблеми със здравето може да изпива до 3-4 чашки кафе, най-добре еспресо, което е най-качествено. Най-добре е да се купувак афе на зърна, а после да се мели със специални ръчни мелнички. – Тогава се запазват всички субстанции, които се съдържат в зърната и не се губят своя невероятен аромат, в който е истинската сила на кафето .

Тъмното лице на кафето

С кафето трябва да внимават хората с високо кръвно налягане, с високо ниво на холестерола, бременните и кърмещите жени. Консумацията на кафе увеличава производството на стомашен сок, което може да изостри болките при боледуващите от язва.

Кафето съдържа много оксалати, които отстраняват калция. Особено внимателни с консумацията на кафе трябва да бъдат именно дамите, които в по-късна възраст са изложени на остеопороза. Неблагоприятното действие на оксалатите може да се неутрализира. – Достатъчно е да пиете кафе с мляко и най-добре би било млякото да съставя ¼ или 1/3 от чашата.

Млякото също е определено по-добро решение отколкото сметаната, която е по-мазна. Кафето сама по себе си няма много калории. Но все пак след добавянето на сметана кафето може да се превърне в калорийна бомба. Най-добре е да се избират традиционните видове – например обикновеното лате. Тези по-рафинираните – с бита сметана, сироп или сладолед може да имат повече калории от хамбургера. Разбира се всичко зависи от големината и добавките.

При затоплянето на некачествено кафе се създава суспензия, която дразни корема и черния дроб. Освен това – съдържа много мазнини, които повишават нивото на холестерола.

С мярка трябва да се консумира безкофеиново и разтворимо кафе. Преди всичко защото и двата типа се поддават на интензивните методи на варене. Ако не сте в състояние да функционирате без дневната доза кофеин трябва да си я набавяте от кафето или от енергетиците. Кутия от популярните напитки с обем 250 мл съдържа толкова количество кофеин, колкото чашка кафе. Предозирането може да бъде предизвестено от умора, главоболие или напрежение в мускулите. Така става, защото кофеинът прочиства организма от магнезий. На хората, които пият много кафе се препоръчва да се смени диетата, за да  се запълни липсващата му доза. Много магнезий има в зелените зеленчуци, домати, каши, бадеми, стафиди или смокини. И разбира се, шоколад, с който не трябва да прекаляваме.

Ако не успеете да си откажете кафето, вечер се ориентирайте към неговата зърнена версия. По настоящем достъпни са много „кафеподобни продукти”. Плюсът на този тип кафе е това, че не съдържа кофеин и не затруднява заспиването. Да Ви е сладко!

You may also like

Leave a Comment

Блогът използва бисквитки. ОК Повече информация за Бисквитки