Ivet.BG Блог

Блог за мода, красота и стил

Тънка талия по време на празници? Мисия възможна!

dieta  

Декември е най- чаканият и обичан месец!  Децата го обичат заради подаръците, а възрастните заради семейните вечери с любимите си хора. Трапезата е винаги пищна, но в нея рядко може да се намери нещо здравословно. Еуфорията около празниците и приятното прекарване с роднини и приятели ни кара доста често да загърбим всякакъв хранителен режим и да се отдадем на солидно похапване. Това няма как да не се отрази на кантара и дрехите ни след като празниците отминат. И тук идва въпросът – как все пак да съумеем да запазим стройната фигура, за която сме прекарали толкова часове в залата и сме се лишавали цяла година от любимите си храни? Скъпи дами, струва ли си да загърбите толкова труд за няколко дни? Не, разбира се! Вижте как да останете във форма след всичките празнични изкушения!

Не се отчайвайте – празничните вечери могат да бъдат вкусни и здравословни с няколко лесни трика и талията ви ще бъде спасена. Първо и основно – не загърбвайте с лека ръка хранителния си режим, опитайте се максимално да се придържате към него.

Извинението „нали все пак са празници” няма да намали качените килограми. Ако отивате някъде на гости – преди това изяжте няколко плода или пък една салата- това ще ви засити и няма да имате нуждата да ядете толкова много. Ако сте от хората, които ядат сладко само веднъж седмично, не променяйте този режим- вечерята ще е еднакво ползотворна и вкусна и без десерта накрая. Ако вие сте домакинята и ви се налага да посрещнете гости, гответе докато дъвчете дъвка – по този начин няма да опитвате непрекъснато от това, което готвите.

TheMall_ChristmasDinner1

Няма ястие, което да не може да се сготви по-здравословно. Баницата – може би най-популярното и обичано българско ястие, но и едно от най- калоричните. Ето как може да  я приготвите и калориите да се намалят значително. Вместо да я сготвите с олио и солидно количество масло, заменете цялата тази мазнина със зехтин – вкусовите качества на баницата няма да се променят, но пък за сметка на това ще стане полезна и не толкова калорична, защото зехтинът е един от най-полезните продукти в кухнята на една домакиня. Сложете нискомаслено сирене – вкусово почти няма разлика, но пък талията ви ще ви бъде благодарна.

pitka-slance-26167-500x334

Друго ястие, което няма как да не присъства на масата по празниците е питката! При нея важи същото правило – гответе със зехтин, забравете за олиото и маслото. За разлика от баницата, нея може да приготвите с пълнозърнесто брашно вместо с бяло. Останалите ястия – от сърмите до свинското с кисело зеле – гответе отново със зехтин.

Относно сладката част от трапезата – трудно ще направите традиционните десерти диетични, но може да ги направите по-полезни като замените бялата захар с кафява и намалите количеството, което ще изядете от тях – всичко е полезно стига да се яде в малки количества.

Ако въпреки всичко след празниците сте качили някой друг излишен килограм – спокойно, нищо не е загубено. Важното е да се поизпотите повече след това! Дали ще е на пътеката във фитнеса или предпочитате друг вид спорт е без значение, стига упражненията да са кардио, а не толкова силови.

Също така, хубаво е да си направите една детокс диета. Така ще се отървете бързо от ненужните килограми докато не са се задържали прекалено дълго в организма ви. Ако ги оставите повече от седмица-две, след това ще е доста по-трудно да ги свалите, защото организмът ви свиква с тях и започва да ги приема като нормалното ви тегло, а ние не искаме това, нали? По време на детокс диетата яжте предимно плодове, зеленцуци и варено пилешко или задушена риба, пийте много течности. Ето и примерно меню на диета:  

624-400-zima-stud-zhena

закуска – плод по избор, пълнозърнест сухар и зелен чай без захар

късна закуска – само плод по избор

обяд – варено пилешко със салата

следобед – пийте фрешове

вечеря – варено пилешко и салата или задушена риба със зеленчици; по-късно пийте зелен чай

Количеството течност, приета през деня, трябва да е минимум 2л. и максимално 3л. Чрез увеличаване на течностите тялото ни изхвърля токсините и се отървава по-лесно от излишните килограми, което е крайната ни цел. Спазвайте това не повече от една седмица. Детокс режимът и кардио тренировките гарантират успех и за нула време ще сте в същата форма, в каквато сте били и преди празниците. Декември е най-прекрасният месец от годината, затова нека го прекараме усмихнати с близките си хора и нека се постараем усмивката ни да се запази и след празниците, когато облечем любимата си рокля!

Leave A Comment