Fashion Blog от най-големият български моден бутик Ivet.BG

Тайната за дълголетие се крие в рибата

by admin

Японците, норвежците и финландците са признати за едни от най-здравите народи на света. Тяхната тайна се крие в диетата, богата на риби и морски дарове. Правилно подбраното меню им осигурява не само дълъг живот, но и здраве.  Рибата е един от най-добрите извори на белтъчини. Важното е, че белтъчините са лесно усвоими от организма. Освен това, консумирайки риба, ние се запасяваме с калий, фосфор и магнезий. Някои риби съдържат варовик. Морските видове на свой ред са богат източник на йод, който участва в произвеждането на хормона на щитовидната жлеза. Рибите смятани за тлъсти съдържат витамин A и D.

Рибите и морските дарове имат по-малко холестерол и мазнина, отколкото месо. Нещо повече, рибята мазнина съдържа киселини омега 3, които имат много добро влияние върху нашия организъм. Полезно влияят на кръвоносната система и участват в производството на субстанция с антикарцерогенни действия. Понижават натрупването на т. нар. лош холестерол в кръвта, имат противовъзпалително и антидепресивно действие. Намаляват риска от аритмия на сърцето, атеросклероза или инсулт.

Киселините омега 3 са също така съставки на елементите на клетките, включени в нервната система на окото. Редовната консумация на риби намалява риска от инфаркт, деменцията и ползотворно действа на нервната система. Рибите се препоръчват на бременните жени, тъй като имат положително въздействие върху мозъка на детето.
Рибата панга трябва да се изключи от менюто ни. За съжаление според експертите тя няма толкова позитивно въздействие както другите риби. Преди всичко, защото не съдържа киселини омега 3. Освен това някои находящи се във Виетнам развъдници на риби се намират в близост до промишлени зони, които замърсяват реките. За да се поправи състоянието на рибите им се дават антибиотици. Затова замислете се преди да купите панга на атрактивна цена.

Гледайте рибата право в очите

Старайте се да купувате риба от проверени продавачи. Преди да я изберете, помиришете я. Миризмата на прясната и добре съхранявана риба е много деликатна. Съществен елемент са очите – те трябва да бъдат също признак на това дали е прясна рибата. Избягвайте риби, чиито очи са леко мътни. Избирайте тези, чиито очи са  чисти и блестящи.

Рибите трябва да се съхраняват в хладилници. Могат също така да бъдат сложени върху натрошен лед. Ако решите да купите филе, уверете се, че  няма кафеникави петна. Пресните риби, за разлика от пушените не трябва да бъдат държани дълго в хладилника. Хубаво е да имате вкъщи специален съд с похлупак, в който трябва да се съхранява рибешкото месо. Така останалите продукти няма да поемат от лошата миризма. Тъй като почистването на рибата изисква умение и време, по-добре да изберете филе. Много често рибите се продават цели, както например пъстървата, и предварително са почистени, т. е. вкъщи можете само да ги измиете.

Избягвайте рибите, които са приготвени като ястие и се предлагат в сектора за замразени храни. Преди всичко защото това означава доста калорична панировка. Ако сте на диета най-добре да избирате риби, които не са тлъсти  като треска, хек или щука. Шаранът съдържа малко повече мазнина от изброените. Към категорията на т. нар. тлъсти риби се зачислява скумрия, камбала, сардина, цаца и херинга.
Приготвянето на рибите не е трудно. Пърженето, разбира се оставяме като последен вариант. Все по –популярно става варенето на рибата на пара. Специални съдове можете да купите, например в магазините с хранителни продукти от Азия (азиатците, а по-специално японците са известни с предпочитанието си към всички морски храни). Достатъчно е да ги сложите над тенджерата с вряща вода, а в нея да сложите овкусеното с подправки филе.

Също така лесно е и печенето. Помнете обаче да не приготвяте рибата на висока температура. По-добре ако рибата се пече по-дълго, но на по-ниска температура.
Във всеки супермаркет ще намерите стилаж с подправки само за риба. Не се притеснявайте да експериментирате. Изключително вкусната и лесно смилаема рибна супа можете да приготвите със зеленчуци, доматен концентрат, провансалски подправки например.

Честит празник на всички ИМЕННИЦИ!

You may also like

Leave a Comment

Блогът използва бисквитки. ОК Повече информация за Бисквитки