Ivet.BG Блог

Блог за мода, красота и стил

Сексът и фитнесът – начин на съвместна употреба

 Случвало ли ти се е след фитнес или друг тип спортна тренировка страшно много да ти се прави секс? Точно така – въпреки умората! Днес се питаме на какво се дължи това, както и дали пък не е по-добре, ако ще правиш нещо „по-така” с партньора, да е преди да влезеш в залата, като загрявка. А има ли начин да ги съчетаеш? Нека проверим…

 

Най-напред да видим дали добавянето на едното към графика на другото изобщо е възможно. Защото, както сигурно си чувала, някои спортисти се въздържат от секс преди важно състезание. Причината: доскоро се смяташе, че лишаването от ласки по време на активен спортен сезон подпомага акумулирането на енергия, хъс, хормони, а оттам – и други биологично активни химически вещества, необходими за максимални еднократни постижения.

Ако не си професионален състезател обаче, можеш спокойно да експериментираш в тази насока. Още повече, че има теория, според която сексът преди тренировка или състезание се отразява по различен начин на жените и може да повиши резултатите им. Привърженик на това твърдение е израелският физиолог Александър Олшанецки. Той казва, че дамите се представят по-добре след оргазъм, особено спринтьорките и състезателките на висок скок.

И така, какво се случва с тялото, когато правим секс преди спорт?

 

СЕКС ПРЕДИ ФИТНЕС

Много показателен е експериментът, проведен за предаване на един от научнопопулярните телевизионни канали, където се наблюдава представянето на два състезаващи се един срещу друг отбора. След първото полувреме отбор А имал превъзходство и през почивката неговите представители били накарани да играят „Скрабъл”, докато играчите от отбор Б правили секс с приятелките си. През второто полувреме силите се променили и победител станал тъкмо отборът, правил секс, т.е. отбор Б! В същата насока е и примерът на известен боксьор, който излязъл на ринга, след това правил секс преди следващото си включване и учените установили, че силата и активността му при втората игра били по-добри. Разбира се, спортовете, при които е нужна повече умствена концентрация и по-голяма точност, са изключение. При тях интимните преживявания се явяват разсейващ фактор.

 

СЕКС СЛЕД ФИТНЕС

Горещо ти го препоръчваме! Според опитни спортисти, сексът всъщност е много полезна и ползотворна аеробна тренировка, която може да завърши по перфектен начин т.нар. „пирамида” за фитнес форма. Освен това по време на тренировка се стимулират жлезите с вътрешна секреция, „виновни” за повишеното желание за интимност след излизането от залата. Проучвания по темата сочат, че жените, които спортуват редовно, се възбуждат по-лесно и достигат до оргазъм по-бързо и по-интензивно. И това важи дори в случаите, когато са тренирали само 20 минути!

Ето как тренировките повишават либидото ти:

  1. Каляват издръжливостта и мускулите ти – това те прави по-гъвкава и по-подготвена за разнообразие от секс пози, при които иначе би се изморила лесно, и ти дават по-добър физически контрол.
  2. Увеличават притока на кръв към интимните ти части – така те стават по-чувствителни и те настройват автоматично на секс вълна.
  3. Трудът в залата те разкрасява, то е ясно! Това оказва ефект върху самочувствието ти, а когато човек харесва тялото си, е по-освободен от задръжките и притесненията си.
  4. Зареждат те с „коктейла на потентността” – високи нива на тестостерон, ендорфини и адреналин. А те ти гарантират по-често забавление в спалнята, по-интензивна възбуда, по-добро настроение, по-активни мускули и повече енергия. Всичко това само след осем седмици редовни тренировки!

 

ВНИМАНИЕ! Прекаляването едновременно и със секса, и със спорта може да окаже обратния ефект върху либидото ти. Кардио тренировките, както и тези за сила и издръжливост, са високоинтензивни и могат да смъкнат нивата на сексхормоните до критичен минимум. Какво можеш да направиш? При активен интимен живот, ако не искаш да намаляваш интензитета на спортните си занимания, е добре да се снабдиш с цинк като хранителна добавка. Този елемент (който губим при изпотяване например) е важен за редица функции на човешкия организъм – има значение за репродуктивната и имунната система, а също и за красотата. При недостиг на цинк се наблюдава трудно заздравяване на рани, понижен секс апетит и проблеми с мускулите.

Fitness on beach

 

ФИТНЕС ЗА ПО-ДОБЪР СЕКС

Освен прекаляването със спорта има и още едно нещо, което може да развали доброто ти преживяване в леглото. И това е липсата на спорт! Представи си изненадващ мускулен спазъм или задъхване, заради които да трябва да намалиш темпото в ключов момент.

Ето защо си заслужава да тренираш специално следните неща:

  1. Горната половина – не се заблуждавай, че гърбът и ръцете не са толкова важни колкото краката и дупето! Тъкмо с горната част на тялото поддържаш собствената си тежест, а понякога и тази на половинката ти.
  2. Гъвкавост – за нея е задължително прави разтягане преди и след всяка тренировка.
  3. Аеробно натоварване – то е решаващ фактор за издръжливостта ти. Освен да тичаш в парка, пробвай да правиш и интервални тренировки с честа смяна на ритъма.

 

СЕКС ВМЕСТО ФИТНЕС

Можеш да съчетаеш двете с помощта на тези 3 секс пози с фитнес ефект:

         1 . Изправена – не само извършваш физическа активност, но и провокираш тялото си да пази баланс. Най-голям фитнес ефект ще забележиш при краката и дупето.

  1. Кучешка – активните движения в ханша оформят страхотна талия, а натоварването върху бедрата е достатъчно, за да ги стегне приятно.
  2. Мисионерска – може и да лежиш по гръб, но това не означава да не си активна! Изполвай коремните мускули и дупето, за да се включиш в тласъците на партньора, и ще си спестиш клековете с гири във фитнеса.

Покрай цялата тази еуфория не забравяй обаче да тренираш, т.е. да използваш, и най-важния мускул в тяло ти – сърцето. Защото само то може да ти гарантира пълноценно преживяване както в залата, така и у дома.

Leave A Comment