Ivet.BG Блог

Блог за мода, красота и стил

Сбогом, следпразнична депресия!

 

След дни и дори седмици на планиране, пазаруване, майсторене, готвене, пътувания и гостувания или посрещане на гости, всичко приключва за ден-два. Изведнъж украсата, която ни се струваше жизненоважна, изглежда не на място. Козунаците са изпечени и изядени. Къщата, която блестеше от чистота преди неделния обяд, вече се нуждае спешно от прахосмукачка. На всичко отгоре, предстоят нови работни дни, сякаш безброй дни, до следващото вълнуващо събитие. Нормално ли е да сме толкова изнервени, отчаяни и демотивирани тъкмо след една така хубава почивка? Според психолозите – да. Нещо повече! Те твърдят, че подобно неразположение засяга в умерена или тежка форма над 35% от хората по света. Сред оплакванията често присъстват и физически такива (аритмия, болка в гърдите, учестено дишане и обща физическа отпадналост). Причината за така наречената следпразнична депресия: организмът възприема възобновяването на стария ритъм и работа като насилие и ни трябват около две седмици, за да усетим отшумяването на сиднрома. Можеш обаче да забързаш този процес. Виж как!

3-1

Пролетно меню

Според диетолози, основната причина за лошото настроение е обилното похапване по празниците, което си причиняваме понякога и неосъзнато – заради еуфорията от хубавите събития. А празничната трапеза се състои предимно от въглехидрати (прекаляването с тях е главен виновник за депресивните състояния). Ако си подходила разумно и не си променила хранителните си навици само защото е Великден, едва ли дори ще четеш тази статия. Но ако имаш нужда от презареждане, задължително замени мазните порции със салати, а козунаците – с плодове.

И още: Хапвай по-често и по малко и добави към пролетното си меню витамини А, С и Е. Сега е моментът да си починеш и от алкохолните наздравици. Пий повече минерална вода и фрешове. И намали солта! Така тялото ти няма да задържа вода и ще ти е по-лесно да се детоксикираш от всичко погълнато през последния уикенд.

 

Излез на въздух

Тялото и мозъкът ти се нуждаят от свеж въздух и слънчеви лъчи – също доказани „лекарства” срещу депресията. Прави разходки всеки ден, дори това да означава да изядеш обяда си в парка или да се прибереш пеша след работа. А уикендите, все по-слънчеви при това, предлагат много повече варианти – велоразходки, походи в планината, пикници…

bicycles-online

Терапия с кислород, втори дубъл

В някои случаи от полза може да е и кислородотерапията – вдишване на чист 96% кислород през назална канюла за определен интервал от време. Неслучайно кислородните барове по света добиват такава голяма популярност. Кислородът има мощно ободряващо действие и зарежда със сили и енергия, а модерните кислородни коктейли имат уникален ефект върху целия организъм – намаляват усещането за глад и активират метаболизма и изгарянето на мазнините.

 

Раззеленяване с чай

Може би не е случайно, че зеленото е цветът на пролетта. Тъкмо зеленият чай с лимон ще ти даде нужните енергия и успокоение на сетивата. Според изследване на британски учени, този чай в комбинация с лимон (който повишава антиоксидантните свойства на напитката) ефективно намалява риска от коварни болести като рак, сърдечни проблеми, инсулт. Донякъде може да ти е полезен и за влизане във форма за лятото, тъй като стимулира обмяната на веществата и разграждането на мазнините.

Бонус идея: Внедри зеленото и като цвят в работната си среда. Бамбук или живо цвете на бюрото е едно добро начало на следотпускарския период.

green-tea

Не спирай да мечтаеш

Започни веднага с планирането на следващото хубаво събиране, почивка, екскурзия! Самата мисъл, че занапред отново ще можеш да мързелуваш, ще ти помогне да се адаптираш по-лесно към ситуацията след празниците. Намери време в работния си график и за няколко минути медитация – не непременно като в йога студиото, а просто време, в което да се фокусираш върху нещо, свързано с твоя собствен свят. Защо не използваш тези минути, за да се обадиш на приятелка? Пропуснете стандартното мрънкане как не ви се стои в офиса и си припомнете колко хубаво сте си изкарали почивните дни. Да бъдеш благодарна за добрите моменти е безценно усещане, не си го спестявай. И не се лишавай от още такива. Прави за себе си по нещо малко, но позитивно всеки ден. Остани под горещия душ още няколко минутки. Облечи се по-специално без повод. Направи си чаша чай (зелен, разбира се) и си подари 10 минути, за да му се насладиш. Празниците не са краят на света, такъв, какъвто го познаваш. Те са повод за промени. Време е за твоето „възкресение”!

HOlidays

Leave A Comment