Fashion Blog от най-големият български моден бутик Ivet.BG

Правилният спорт за Вашето дете

by admin

Съчетайте спорта с потребностите на детето. Ако детето скача, бяга, практикува спорт, по-добре се развива физически и интелектуално. Учи се да завързва контакти със съучениците си, по-смело е и по-малко боледува. Ние от Ivet.BG ще Ви поодскажем как да изберете спортна дсциплина, която да съответства с неговият темперамент и физически особености.
Нашите деца от година на година все по-малко се движат и са все по-малко спортуват. Защо? Както изглежда от наблюденията на педиатрите и педагозите, за съжаление ние сме виновни за това. Не даваме на детето добър пример. Както показват изследванията, едва 13% от анкетираните си признават, че системно правят упражнения. Всеки 5 тренира спорадично. Децата, с които не ходим на разходки, не играем с топка, а вместо това с часове седим вкъщи пред компютъра или телевизора с тях боледуват по-често.

Движение за здраве
Педагозите и лекарите алармират: поради липсата на физическа активност отглеждаме поколение боледуващи мързеливи самотници. Движението е необходимо на децата за правилното развитие. Ако детето се движи често, се подсилва неговата мускулна и опорно-двигателна система. Подскоците, махането с ръце и обикалянето в кръг са едни от най-добрите упражнения, които подпомагат съвместната работа на двете полукълба на мозъка. В училище ученикът, който печели спортни награди има висока позиция в групата, харесван е и вярва в себе си. Освен това, физическата активност дава радост на децата.

Правете упражнения заедно с детето
Ако Вашето дете признае за най-приятна развлекателна игра футболния турнир на PlayStation, заведете го на близкото игрище и играйте заедно – нека да разбере какво са истински емоции. Припомнете си каква радост Ви е създавало скачането на ластик и покажете на детето си, че това е страхотна забава. А ако Вашето дете има здравословни проблеми или проблеми с интеграцията в предучилищната група, именно добре подбраните игри или спортната дисциплина ще му помогнат да ги преодолее.

Какъв тип спорт препоръчват специалистите
Ако има наднормено тегло
Всяко движение може да помогне на детето да намали излишните килограми. Но е добре да изберете спорта с лекарска консултация, за да не се натовари то прекалено преработените стави или сърце.
Ролкови кънки– с тях се тренира интензивно и изгарят много калории. Това е спорт, който отлично тренира мускулите, учи да се предвижда и оценява заплахата, развива чувството за равновесие и координацията.  Осъзнват се възможностите на собственото тяло.

Боулинг – учи на концентрация, на усет към балансирането, вдъхва смелост. По време на играта в групата детето може да усети вкуса на победата. А вярата в себе си е най-добрата мотивация да си наложи дисциплина и да намери мястото си в групата на връстниците си.

Плуване (не натоварва ставите), каране на колело (не натоварва колената), ходене

Често боледува
Можете да го насърчавате. Не казвайте: „Не бягай, защото ще се изпотиш!”, а „Тичай! Ще ти сменя ризата със суха.”
Разходки, бягане и игри на чист въздух – най-добре подсилват имунната система на детето. Това е тренировка не само на мускулите, но също и подобрява функционирането на кръвоносните съдове, които разнася т хранителни съставки. Детето си набавя кислород, а възбуденият от движението организъм създава повече имунологични антитела.
Груповите игри (например футбол, бягане, дама) – контактът със съучениците, общите шеги и игри ще  дадат на детето увереност в себе си.

Свръхактивно
Постоянно бяга из класната стая. А когато се изнервя, може да удари по нещо.
Ще му помогнат:
Спортове, които включват борба (джудо, карате) – учат да се контролира агресията, да се уважават по-възрастните (учителя) и учат на съвместна работа в група. По време на тренировката детето има възможност да се бори с другите, да побеждава, което ще му донесе похвали, а не порицанието на възрастните. Все пак трябва да се придържа към определени принципи, които всеки спазва.
Плуване – успокоява, учи на регулирано дишане, на хармония в движенията.

Плахо е
Благодарение на заниманията със спорт детето може да покаже силните си страни и да се учи да създава контакти с колегите.
Танци – движението в такт с музиката ще позволи на детето да опознае възможностите на тялото си, да го приеме и да се научи на умението да наблюдав другия човекда предвижда движенията на партньора си.
Айкидо – при упражненията от източните бойни спортове борбата става по двойки или между групи. Благоприятстват да се пребори плахостта, помагат да се открои в групата. В айкидото всеки се третира индивидуално.

При проблеми със стойката
Седем от десет деца имат проблеми със стойката. На изгърбени плещи и за изпъкналите лопатки добре действат:
Коригиращите движения – провеждани във формата на игра в детските градини, в училищата и на басеините. Укрепват мускулите, отговорни за поддържането на правилна стойка на тялото.
Игри по стълби – въпреки че детската площадка е оборудвана с уреди, по които може да се катерят, когато детето се катери по време на игра по стълби или въжета, работят мускулите на гърба и се засилва мускулатурата на цялото тяло.
Плуванеразтоварва гръбначния стълб, отпуска мускулите, прави стойката стабилна.
Катерене на стенаусъвършенства координацията на работата на цялото тяло, особено на корпуса и на таза. Учи на равновесие, на планиране на всяко движение.

Има дислексия
Малкият дислектик, който има проблеми с четенето и писането, по-добре ще се справи, ако го запишете на спортни занятия, които предлагат алтернативни движения. Правилно подбраните упражнения ще помогнат на двете мозъчни полукълба да се сработят. Ще му бъде полезен също така спорт от рода на тези, които учат на координирани движения и възпитават чувство за равновесие.

Пинг-понг, тенис – детето  трябва да се концентрира върху топката, върху това, че трябва да я уцели, да я забие в полето на противника, веднъж от едната, веднъж от другата страна. Такъв тип на движенията подобрява функционирането на очите, на мозъка и може да подпомогне терапевтичните занятия, на които си заслужава да запишете детето за педагогично-психологически съвет.

Каране на колело – развива чувството за равновесие, подобрява координация на движенията.
Усвоява с бързина, дава на детето самоувереност. Внимание! Дислектиците първоначално могат да имат проблем да се научат да карат колело с две колела.
Плуване – предлага алтернативно движение (особено плуването кроул), засилва усета за координация. Учи на концентрация и спокойствие.

Има проблеми с концентрацията
Детето не внимава в уроците, защото не може да се концентрира. Всичко го разсейва: мухата на бюрото, тропането по вратата.
Ще му помогнат:
Конната езда – учи на послушание и на спокойствие, помага да се вслушва в себе си. По време на занятията децата се накланят на гърба на коня, учат се да отчитат движението и покоя. На тренировките могат да се концентрират , за да координират ритъма на своето тяло с хода на коня. Конната езда развива координацията и умението да балансира с тяло. А чистенето и храненето на животни оформя характера.

При астма
Децата с астма трябва да се движат много, защото физическото усилие подобрява обема на белите дробове и физическата кондиция. Трябва да се избира спорт заедно с лекар, който познава детето. Може би ще препоръча да се вземат лекарства, които развият бронхите.
Плуване – ритмичното дишане и влажният въздух подсилва белите дробове
Спокойно каране на колело
Бягане на късо разсояние
Игрите и груповите спортове провеждани във формата на игра

Съвети за мама
Ако запишете детето на спортни занятия, проверете дали ги водят компетентни треньори и дали имат добър контакт с децата. Не карайте детето насила да тренира някакъв модерен спорт. Ако на детето не му харесват заниманията, уважете волята му. Нека само да избере спорт, който харесва. Помнете, че детството е време за игра, а не за производителен спорт. Прекомерното физическо усилие може да попречи на растежа на организма, да увреди ставите или сърцето. Ако все пак детето тренира интензивно в спортния клуб, внимавайте да бъде под опеката на лекаря.

You may also like

Leave a Comment

Блогът използва бисквитки. ОК Повече информация за Бисквитки