Ivet.BG Блог

Блог за мода, красота и стил

По-млади за 17 дни!

 

Знаеш ли, че има антиейдж режим, който може да подмлади и тялото, и ума ти само за 17 дни? Негов автор е американският лекар д-р Майк Рафаел Морено, по-известен отвъд Океана като „доктор Майк”. Неговите книги са бестселъри по цял свят, а една от тях е тъкмо на тема подмладяване. Няма да те занимаваме с цялата теория в нея, но ще ти издадем накратко някои от безценните съвети на д-р Майк. Като например…

unnamed

Яж по 1 бразилски орех на ден

Бразилските орехи съдържат толкова селен, колкото е необходимата ти дневна доза, а това е важно, защото селенът подпомага правилното функциониране на имунната система. Този минерал е съществена съставна част на ензима глутатион (най-мощният клетъчен антиоксидант и стимулант за имунната система, произвеждан по естествен път от тялото). Изследвания доказват, че селенът може да ускори справянето с инфекции, да поддържа мозъчната функция и да предпазва от някои видове рак.

0ef9b828f2b5f11a726986fc9c841f5b

Тренирай през целия ден… без да го знаеш

Става дума за всички не-целенасочени упражнения, които правиш, без да тренираш нарочно: краченето, докато говориш по телефона; разхождането, докато чакаш някого, вместо да стоиш в колата; изкачването по стълби; чистенето на къщата… Опитай никога да не се задържаш дълго на едно място, като под „дълго” имаме предвид повече от час. Можеш да изгориш стотици, дори хиляди, излишни калории, като намираш малки поводи да се движиш повече и повече всеки ден.

 

Мий зъбите си редовно и… различно

Настрой таймера за две минути и започни да миеш зъбите си, докато алармата не се включи. Не пропускай и конеца след това! За да не ти е скучно, пробвай да държиш четката за зъби с лявата ръка (ако си десничар). Тази акробатика за мозъка, както и всяко нещо, което правиш различно, активира нови мозъчни пътища и увеличава производството на невротрофини, а те са голям фактор за ума. Бонус: хората с по-малко бактерии в устата обикновено имат по-добро когнитивно функциониране, в сравнение с хората с по-ниска устна хигиена.

tooth-brush

Намали размера на… дамската си чанта

Точно така – големите чанти са проблем! Ако чантата ти тежи повече от 10% от телесното ти тегло, трябва да се замислиш сериозно. Дългосрочният ефект от тази тежест върху скелета никак не е приятен: загуба на баланс, проблеми с гръбнака, изкривявания, хронично главоболие, болки в гърба и повишен риск от травми. Запомни: ако тежиш 50 кг, не слагай на рамо чанта, в която си побрала повече от 5 кг „дамски работи”.

 

Готви с кокосово масло

По принцип е по-здравословно да сменяш видовете олио, които ползваш, за да не готвиш всеки път с един и същи тип. Кокосовото масло е съставено от средноверижни мастни киселини, които ти дават енергия, а не от дълговерижни мастни киселини като при животинските продукти. Според проучвания, ако използваш комбинация от двата вида мазнини, намаляваш риска от диабет тип 2 и от сърдечни заболявания.

45

Подправяй с куркума

Хроничното възпаление е смятано за първопричината на много от съвременните заболявания. Един от начините да се справиш с него? Куркумата. Според проучвания, тя е мощен антиоксидант и действа противовъзпалително и благодарение на своя състав, може да се бори с натрупването на амилоид протеинова плака (свързвана с болестта на Алцхаймер). Вероятно не е случайно, че в Индия, откъдето идва тази подправка, има по-малко случаи на възрастни, страдащи от Алцхаймер.

Kurkuma

Включи Моцарт в плейлиста си

Събуди мозъчните си клетки, като послушаш класическа музика. Изследвания сочат, че тя възбужда и активира онези пътища в мозъка, които използваш, за да извършваш сложни задачи, изискващи дългосрочно мислене, например при решаването на математически задачи, инженерни изчисления, а също и за подреждането на сезонния ти гардероб. С други думи – можеш да поумнееш и да релаксираш едновременно!

 

Свържи се с приятел

Любовта е мощен наркотик, а приятелството е лекарство за всичко. Просто сме устроени така, че да се справяме по-добре, когато сме обградени с хора, на които държим. Хората, които се социализират по-лесно, имат по-ниско кръвно налягане и по-силна имунна система. Освен това, колкото повече се свързваш с приятели и роднини, толкова по-добре се справяш и на познавателно ниво. Не на последно място, прекарването на повече време с близките ти, има и здравни плюсове – намалява риска от ранна смърт, твърди проучване.

girlfriends-chatting 2

Пускай си игри на телефона

Пристрастяването ти към игрите на телефона всъщност е полезно за здравето! За да го докажат, изследователи провели експеримент, в който 3 хиляди доброволци трябвало да извършват трудни игри-задачки, като реденето на пъзел например. По време на експеримента, който продължил час и нещо, те повторили игрите 10 пъти и в края на проучването мозъците им функционирали така, сякаш са се подмладили с 10 години.

 

Подправяй водата си… по естествен начин

Хидратацията през целия ден е от изключително значение за антиейдж режима ти. Ето няколко начина да разнообразиш вкуса на водата, която пиеш, без да добавяш вредни вещества към нея: с резени краставица, лимон или портокал; със сока на изцеден лимон или грейпфрут; с боровинки или други плодове; с парченца джинджифил. Наздраве (и то – наистина)!

Lemon-3

Leave A Comment