Ivet.BG Блог

Блог за мода, красота и стил

Похапването в офиса

Храним се в офиса, понякога поръчваме готова храна, най –  често пържено, порцията е гарнирана с множество стрес и бъразне… Не е нужно да убеждаваме никого, че храненето в офиса има пагубно влияние върху фигурата. Ще ви дадем няколко съвета за това какво меню да си организирате, за да избегнете напълняването.

Ако човек работи осем часа извън дома(например от 09:00h до 18:00h), той би трябвало да приеме втора закуска, обяд и две междинни хранения. Най- добре би било това да са пълнозърнести продукти, свежи зеленчуци, продукти богати на белтъчини, нискокалорични плодове и вода. Но това е идеалният вариант. А как изглежда реалността? Вместо балансирано меню действителността се състои от висококалорични разядки, гарнирани с огромна доза кафе. Като резултат от организмът се дехидратира, губите концентрация, ставате все по – сънени, като за финал ръката ви отново посяга към нещо сладко, което да ви ободри. Със сигурност знаем едно – че не е  важно къде и какво работите, важно е да се опитвате доколкото е възможно, да се храните здравословно.

Първата закуска трябва да е у дома

Дори когато не сме гладни у дома, по –  късно в офиса чувстваме вълчи глад, който не може да се засити нито от вода, нито от сок, нито от висококалорични крекери или снаксове. По – късно пропуснатата закуска струва на организма 1000ckal.  За да избегнем това приключение можем преди да излезем да закусим лек омлет или кремвирши. За сметка на това се опитайте да заместите кафето с вода или йерба мате. Ако все пак не можете да се откажете от горичвата напитка, консумирайте я с чаша вода. Колкото и страанно да звучи, понякога гладът и жаждата могат да бъдат объркани, тъй като при липсата на вода организмът подава същите сигнали като при глад, поради дехидратация.

Обяд между 12 и 13

Проучванията показват, че пропуснатият обяд в този часови пояс кара организма ни да огладнее в 23:00 ! Докато сте пред телевизора, посягате към нещо малко и само след няколко минути сте в състояние да изпразните съдържанието на хладилника. Ефектът от това е моментално напълняване, тъй като калориите не се изгарят нито вечерта, нито рано сутринта. Така че като междинно хранене можете да изберете някакъв плод или лека салата, а обядът може да е приготвен у дома, най – добре бяло месо, риба или нещо приготвено на пара. Ако все пак вечерният апетит е все още на дневен ред, можете да хапнете кисело мляко или да си направите чаша какао, тъй като тези продукти съдържат вещества, които да успокоят глада ви.

В обедната почивка все пак можете да хапнете и сандвич –  независимо дали от бял или черен хляб. Не е важно какъв е хлябът, а  с какво е гарниран. Яйчена салата, риба тон, домати или пилешко месо.

Следобедна закуска

Следобедът е най – опасното време в офиса. Тогава по правило човек е по – малко активен, непрекъснато гледа часовника и губи концентрация. В тази часова зона специалистите препоръчват да хапнете зеленчук, богат на бета- каротин, целулоза или фибри. Можете да изядете морков например, вместо да посегнете към сладкото, дори да не чувствате глад. Това със сигурност ще ви даде енергия да издържите до края на работния ден.

Леки упражнения

Седенето няколко часа пред компютъра на бюрото има пагубен ефект върху ставите, гръбнака и кръвообръщението. Все пак, можете да използвате всяка свободна минута, за да станете от стола и да направите няколко крачки. Ако офисът ви не е на невъзможно висок етаж, можете да предпочетете стълбите, а докато седите, можете да извършите кръгообразни движения с глезените, за да раздвижите ходилата. Ако можете, от време на време се изпъвайте, както при прозявка, за да облекчите гръбнака си.

Няколко идеи за офиса:

Ето няколко неща, които можете да приготвите у дома, няма да навреди на джоба ви, но със сигурно ще накара организма ви да се почувтва по – добре.

Следобедни закуски:

Банан, киви, обезмаслено кисело мляко

Ябълка, бяло грозде, портокал, нектарина

Кафе лате, банан, нискокалоричен десерт

Салата от маруля, домати и краставици

Сьомга с парченца салата айсберг

Пъпеш или смокиня и шунка

Доматен сок, твърдо сварено яйце, няколко репички

Салати:

Екзотична(240 ckal): ¼ салата айсберг, 50гр шунка, целина, няколко парченца портоклал, няколко маслини. Смесвате съставките и подбравяте със зехтин и оцет.

Вегетарианска с моцарела(240 ckal): 50гр моцарела, половин домат, маруля, босилек, зехтин. Смесвате всички продукти и добавяте няколко капки зехтин.

Макарони с пилешко(400 ckal): около 50 грама макарони, пилешки гърди, домат, босилек, пипер, лъжица зехтин, няколко капки оцет. Варите макароните, месото е най- добре също да сварите, след това смесвате продуктите. 

Leave A Comment