Ivet.BG Блог

Блог за мода, красота и стил

Отслабвай там, където искаш!(1 част)

Всяка от нас има такава част от тялото, която не харесва и която би искала да промени. Развитите рамене, изпъкналият корем или широките бедра могат да се приемат или моделират. За последното ще Ви помогне морфодиетата – професионална диетична програма приспособена към профила на хормоналния тип на Вашата фигура.

Опитвали сте много диети: Аткинсова, зелева, разделно хранене и при всяка от тях сте успявали да изгубите няколко кила, но никога не сте могли да се отървете от мастните тъкани по тези места. Коварно  е, че обикновено губим сантиметри не там, където трябва. Това са забелязали френски лекари по естетична медицина. Към тях именно прибягвали жени, фрустрирани от тестването на различни диети и убедени, че на развитите рамене или широките бедра ще помогне само операция. И успели. Диетолозите в съвместна работа с лекарите разработили морфодиета, благодарение на която всяка от нас (без скалпел!) може да моделира тялото си. Този начин на хранене е приспособен към хормоналния профил, свързан с типа фигура. В нашия текст ще намерите описания на 4 хормонални типа. Проверете дали сте „чаша за аперитив”, „ябълка”, „круша” или „топка”. А след това приложете съответния за Вас начин на хранене.
Примерните менюта третирайте като вдъхновение, базирайки се на тях създайте свое морфоменю. След две седмици трабва да свалите 2-3 килограма и то точно на тези места, които са били резистентни на отслабване.

ЧАША ЗА АПЕРИТИВ
Имате масивна конструкция на рамената, развит корпус и голям бюст. Ако отслабвате, мастнана тъкан се отлага изключително от кръста нагоре: в талията, в горната част на корема, на гърдите, на раменете и на врата. Причина за такова състояние на нещата е усилената продукция на надбъбречни хормони – андрогени или кортизол, които отговарят на мъжки тип конструкция. Също така тези хормони активират мастните клетки за обработване, а после за натрупване на всичко, което изконсумирате.

ДИЕТА
Трябва да се храните често, но в малки количества. Трябва да ограничите приемането на животински мазнини и продукти, богати на холестерол. Именно от тях надбъбречната жлеза произвежда андрогени. При постигането на хормонално равновесие ще Ви помогнат продуктите, богати на фитоестогени (леща, фасул, кълнове). Ваши естествени съюзници са също така водата и ментата. Пиенето на ментов чай два пъти дневно ще понижи нивото на мъжкия полов хормон – тестостерон, а водата изпита между храненията ще овладее вълчия апетит.

Примерно меню (набавя 1200 – 1500 калории на ден)

I закуска: филийка ръжен хляб (40г), намазана с пълна лъжица със соева паста, стрък салата, домат, соеви кълнове; ментов чай; какао (ползвай мляко 0,5%).
II закуска: 2 препечени филийки, бяло сирене (120г), 5 репички, краставица, соеви кълнове; ментов чай.
Обяд: печена или задушена на пара риба(ок. 150г), 2 картофа, малък карфиол с лъжица масло и пресен копър; минерална вода с листчета мента.
Вечеря: филийка ръжен хляб със слънчогледови семена с 2 парчета консервирана шунка или друг пресен колбас; салата направена от червени чушки, домат, краставица, 2 лъжици зехтин от маслини, лъжица нарязани листа от кориандър.

Тренировки

Необходими са Ви тишина и хармония. За това избирайте такива форми на активност, които действат не само на тялото, но и на душата. Можете да избереш йога, пилатес, тай чи или чи бал – упражнения с ароматна топка, които регулират движението на енергията в организма и моделират тялото. Планирайте тренировките 2-3 пъти в седмицата.

КРУША

Вашата фигура по форма напомня круша. Мастната тъкан се отделя около бедрата и дупето. Затова пък имате красива тънка талия. Премахването дори на няколко килограма за вас е трудно. От много години безрезултатно се борите и с целулита, който се е събрал на дупето. Тънката талия, голямото дупе и едрите бедра са ефект от действието на женските хормони (естрогени), а също и на диетични грешки – любовта към сладките храни и цветните газирани напитки.

Диета
Избягвайте пиенето на черен чай и алкохол. Постарайте се да се откажете от сладките храни, кашкавала, сметаната, пълномаслената извара и хлябът. Съюзници в борбата за идеална фигура ще бъдат: крехкото месо, рибите, пълнозърнестият хляб, дивият ориз, а също зеленчуците и плодовете богати на витамин C. Помнете също да пиете поне по 2 литра негазирана минерална вода на ден.

Примерно меню (набавя 1300 калории на ден)
I закуска: филийка типов хляб, лъжица маргарин, 2 парчета  пилешка шунка, стрък салата, ½ средно голям домат; сок от морков.
II закуска: натурално кисело мляко (150 г), 2 половинки орех; чаша зелен чай.
Обяд: филе от панга (150 г) и салата; стрък салата, домат, лъжица зехтин и винен оцет, лимон.
Вечеря: зеленчуков бульон, тиквичка и  зелен боб с лъжица доматено пюре, с добавка от пресен босилек и шепа типово фиде (сварено).

Тренировка

Най – доброто за вас ще бъдат тези форми на активност, които ангажират много части на мускулите едновременно. Трябва много да плувате кроул, да бягате или вървите. Можете да се запишете на аеробика за отслабване на долните части на тялото. Старайте се да планирате „активни” ваканции – почивка в южна България и екскурзии в планината (първоначално можете да се отправите към Мелник или Сандански)

Leave A Comment