Fashion Blog от най-големият български моден бутик Ivet.BG

Невероятните подправки

by admin

Лесно е да се изгубиш в тяхното разнообразие, рафтовете в магазините се огъват под тежестта им. Отделно или в смесен вид. Имат всевъзможни вкусове и аромати. Можеш да ги обединяваш в различни комбинации. Изцяло сменят вкуса и аромата на храната в чинията. Но не с вкуса или аромата ще се заемем. По-голямата част от тях също така силно въздействат на тялото! Подправките не само подобряват вкуса на храните, подобряват също така и здравето. Ето 7 подправки, които не трябва да липсват в твоята кухня!

Карамфил
Техният характерен аромат е резултат от еугенола. Това съединение е много силен антиоксидант, полезно влияние оказва на намаляването на захарта и холестерола. Може да стане причина за борбата с високото кръвно налягане и с артеросклерозата. Но това не е всичко, карамфилът страхотно се справя с болките в стомашно-чревния тракт – подобрява храносмилането и преработката на субстанциите. Обикновено се добавят в компотите и изделия, но също така добре се справят с ориза и тестените изделия.

Чесън
Всъщност това не е подправка, но трябва да има постоянно място в кухнята. Повечето добре познават неговите положителни черти и нямаме предвид, че това е оръжие за борба с вампирите. Неговото силно антибактериално действие е потвъдрено в многобройни научни изследвания. Доказано е също, че редовното приемане на чесън е причина за намаляване риска от образуване на рак на гърдата и дебелото черво. Ако се страхуваш от този мирис, можеш да изпиеш чаша вода с голямо количество лимон, да изядеш магданоз или преди консумация да го свариш.

Червен пипер
Среща се в различни видове, от сладки до много лютиви. Ще ограничи апетита, ще ускори метаболизма и изгарянето на мастните тъкани. Увеличава отделянето на солна киселина в стомаха и влияе на подобрението на храносмилането. А освен това е богат на витамин C.

Розмарин
Отличен „очистител” на свободните радикали, влияе за подобряване общото здравословно състояниие. Подобрява паметта и действа противовъзпалително. Ако ти или твои близки боледуват от ревматизъм, задължително го включи в дневното си меню. Но това не е всичко. Учените доказват, че тази билка страхотно се справя и с главоболия.

Босилек
Една от основните съставки на италианската кухня. Оказва се, че съдържащите се в нея съединения предпазват твоето ДНК от увреждане, а това значително намалява риска от възникването на ракови заболявания.

Дафинов лист
Страхотно влияе на нивото на кръвната захар, може да променя чувствителността към инсулина, т. е. потенциално намалява риска от диабет тип II и прави така, че организмът по-добре контролира това, което ядеш. Голямо количество от тези подправки са подходящи за консумация след изтощителна тренировка, тъй като помагат при възстановяването на мускулите и ускорява влизането във форма. Честно казано, не трябва да изяждаш целите листа, отварата или сосът, в който ги добавяш ще бъдат напълно достатъчни.

Джинджифил
Чудесен корен, спектърът на неговото действие е почти дъга. Подобрява имунната система и сексуалната потентност на мъжа. Задържа произвеждането на т. нар. медиатори на възпалителния процес, благодарение на което действа противовъзпалително, може да действа позитивно на съня и да улеснява  заспиването. Също така ще подейства и на махмурлука, омекотявайки обработванто на алкохола. Бори се с морската болест. Това е малко? Добавя енергия, подобрява концентрацията и работата на нервната система!

Както изглежда подправките са не само вкус. Имай предвид това, задействай въображението си и се забавлявай с техния аромат. Експериментирай, смесвай, добавяй в неограничени количества. Тялото ти ще ти бъде благодарно.

You may also like

Leave a Comment

Блогът използва бисквитки. ОК Повече информация за Бисквитки