Ivet.BG Блог

Блог за мода, красота и стил

На фитнес с грим? По-добре не!

 

 

Дори да не си от онези 25% жени, които се гримират специално за фитнес залата, то все някога ти се е слувало да тренираш гримирана. Фитнес след работа или в обедната почивка е една от най-честите причини. Само че според ново британско проучване ще е по-добре да измислиш друг начин да вкараш спорта в графика си, защото… гримът проваля тренировката ти!

shutterstock_49406533

 

Самосаботиране

Как става това, обясняват 64-те процента от жените, анкетирани във въпросното проучване. Когато са в залата с грим, те влагат много по-малко усилия в упражненията, за да избегнат изпотяването, което би размазало макиажа по лицата им. Резултатът: неефективна тренировка и два пъти по-малко изгорени калории, изчисляват анализаторите, цитирани от в. “Daily Mail”. И въпреки че дамите, които самосаботирали спортните си занимания, били наясно с това, те не се отказвали от греховната за кожата комбинация грим+фитнес. Пред експертите обяснявали противоречието с нежеланието си да се показват където и да е без макиаж. При 29% причината била в стремежа им да повишат самочувствието си. При 15% – защото имали ужасна кожа, а 11% искали непременно да се харесат на мъжете в залата.

 

Проблеми

Виж обаче какви проблеми може да ти навлече гримът по време на тренировка:

 

  1. Запушени пори

Спортът те кара да се потиш – да, дори кратките тренировки по 30 минути могат да бъдат интензивни. Потта обаче се отделя чрез порите в кожата. И ако върху лицето ти има тежка декоративна козметика, то тя ще запушва същите тези пори и така ще създава изкуствена бариера, която трудно може да бъде „пробита“. Финалният ефект от това „упражнение”: още по-големи и видими пори, дори при безпроблемна кожа. Но да оставим настрана факта, че запушените пори не изглеждат добре. Те са нездравословни – потенето с гримирана кожа създава идеални условия за развъждане на всякакви бактерии и задържане на натрупаната през деня мръсотия. И единствения начин на кожата да се отърве от всичко това е осуетен от грима, с който си влязла във фитнеса.

spinning

 

  1. Кожни раздразнения

Ще ти се наложи да се справяш и с тях, ако козметиката, която ползваш е със слънцезащитни фактори. Голяма част от грим продуктите имат съставки, които играят ролята на филтър, предпазваща кожата от вредните слънчеви лъчи. Колкото и да е важно това на открито, в залата то е с обратен ефект! Защото при потене кожата абсорбира над една трета от поставените върху нея продукти. От там те навлизат в кръвния поток, което крие куп рискове. А вредните съставки се абсорбират много по-бързо и могат да предизвикат кожни раздразнения като парене, сухота, зачервяване, подуване и акне.

 

  1. Бръчки

Ако вече си имаш вземане-даване с тях, декоративната козметика във фитнеса изобщо няма да ти помогне да забавиш времето. Напротив – ще забърза допълнително нещата! Сети се за поне един път, когато между натоварващите упражнения си посегнала да избършеш потта от челото си или над горната устна. Какво намериха ръцете или кърпата ти там? Точно така – черти неравномерно набил се в гънките фон дьо тен. От всичко изчетено до тук за комбинацията на пот и грим, можеш и сама да си представиш колко трудно ще е на кожата ти да запази еластичността си точно там, където тя й е най-нужда – в и около бръчките.

 

img_0005

По естествен път

И така, налице (буквално!) са трите най-големи кошмара за всяка жена – порите, бръчките, зачервяванията. Напук на първоначалната идея, с която посягаме към грима – за да сме красиви. Затова запомни: в залата правилата на красотата са други. Концентрирай се върху истинските си спортни постижения, като не пестиш усилия по същия начин, по който извън фитнеса не би пестила грим. И когато сърцето ти забие лудо, в ритъма на всяко вдишване-издишване, засиленото ти кръвообращение ще направи по естествен начин онова, което цели открай време и козметиката – румени скули, бистър и изравнен тен и тонус, който не се постига с която и да е текстура.

3811

 

Leave A Comment