Ivet.BG Блог

Блог за мода, красота и стил

На фитнес вкъщи с Functional Physique.

Фитнесът е това, което всеки понеделник си обещаваш да започнеш, но улисана в забързаната седмица не успяваш да доведеш до край. За тези, от вас, които искат да са във форма, а и за тези от нас, които малко ни домързява, ние от IVET.BG  решихме да намерим краткия път в упражненията и за това се допитахме до истинските професионалисти в бранша. Мария Димитрова е професионален спортист и треньор във фитнес Functional Physique. Тя е лекоатлет, участник на 2 Олимпиади, има много награди и медали, но най-важната е прекрасно изваяното й тяло. Всяка жена иска да изглежда добре по бански и какво по-хубаво начало от домашния фитнес? Не се размотавате със сакове в час пик, банята е на една ръка разстояние, а времето за тренировка зависи само и единствено от вас. Най-важните неща, с които ще трябва да се въоръжите са: мотивация и постоянство. Мария препоръчва да не правите прекалено дълги тренировки. Всичко от което имате нужда е вас самите и 15 минути, най-добре сутрин, когато сте отпочинали. Упражненията ще ви дадат тонус за един пълноценен ден. Правете ги поне 3 дни седмично, а за максимален резултат 4, 5 или 6 дни. Наистина няма да се затрудните. Екипът на IVET.BG вече ги следва и можем спокойно да ги препоръчаме, защото резултатите наистина са впечатляващи. Програмата, която ви предлагаме е съставена от функционални упражнения за координация и гъвкавост. Обърнете внимание на правилното им изпълнение, а ако с времето искате да ги усложните, вземете тежести в ръце или увеличете повторенията. Не задържайте дъха си, отворете гърди и дишайте с пълни дробове.

 

Разбира се, когато имаме възможност да черпим от опита на истински спортисти няма как да подминем и въпросите свързани с храненето. Ето защо разпитахме Мария подробно за диетите и излишните храни в менюто ни. Не се изненадваме, че и тя не ни препоръчва яденето на вафли и козунаци, газирани напитки, торти и чипс. Но, има няколко лесни трика, които тя споделя с нас, за да направим пътя към желаната фигура по-лесен и успешен.

  1. Пийте вода до 3 литра. Да, много е лесно на теория, но в практиката нещата не се случват точно в толкова литри. За това просто си навийте алармата на телефона да звъни на всеки кръгъл час и щом звънне, изпивайте по 1 чаша вода. Така без излишни нерви и чудене, само с по 200 мл.вода през час, неусетно ще направите 3-литровата дневна норма. Нещо повече водата ще навлиза в тялото ви равномерно и няма да натоварва бъбреците ви.
  2. Избягвайте течните калории, т.е.газирани напитки, алкохол, фреш, прясно мляко. Фреш, да! Той също е много калоричен. Според последни проучвания фрешовете, които можете да поглъщате трябва да са от толкова плодове, колкото можете да изядете в сурово състояние. Ако една чаша сок се прави от 3 портокала, а вие можете да изядете само 1 наведнъж, представете си колко излишни калории приемате. Заменете плодовите сокове с такива от домати, селъри, краставица, червено цвекло, добавете малко чия и четвърт авокадо и ето, едно смути, което ще ви засити за поне 3 часа.
  3. Наблегнете на естествените продукти и храните приготвени с минимална химична и термична обработка. Яжте на всяко хранене животински протеини – иначе казано месо. Така организмът ще има нужда от по-дълго време за преработката им, а това означава, че вие ще се чувствате сити и няма да посягате към храни в шумкашти опаковки или нещо сладичко. Изборът е ваш, професионалистите предпочитат телешко, риба и агнешко, но дори свинското месо със зеле може да е окаже една идеална опция за бърз обяд в стола.
  4. „А въглехидратите?“- бързам да попитам Мария. Тя се усмихва и ми дава жокер от приятел: “избягвайте комбинацията въглехидрати с мазнини.“ Ето къде се крие ключът от кутията: когато ядем въглехидрати с мазнини ние подаваме прекалено много енергия на организма. Той бързо преработва въглехидратите в енергия, защото за тях трябва по-малко време, а после идва ред на мазнините. Но тъй като те вече не са необходими за жизнена ни енергия, те остават в тялото и се натрупват под формата на тлъстини. При жените по бедрата и коремчето, а при мъжете в биреното коремче.

 

Е, сега ви остава само да решите в кой отбор ще се запишете: на професионалните лекоатлети или на феновете от трибуните. За екипът на IVET.BG стартът вече е даден и се надяваме да ви видим на пистата с нас, рамо до рамо, защото усилията си заслужават.

Благодарим на Мария, а скоро се надяваме да ви изненадаме с още разнообразни упражнения и програми. Ако ви е необходим допълнителен професионален съвет или индивидуална тренировка, Мария ви очаква във фитнес Functional Physique, гр. София, ул. “Червена стена” 33, телефон за връзка: 0893 33 12 21 или 0895 44 36 34, сайт: http://functionalphysique.net/

fitnesScreen

Leave A Comment