Fashion Blog от най-големият български моден бутик Ivet.BG

Менюто на детето от А до Я

by admin

Вашето дете расте изключително бързо. Става все по-голямо и по-умно. Знаете ли как да приготвите менюто му, така че да не му липсват витамини и минерали? Не можете да му позволите всеки ден да яде любимите си макарони с кетчуп или хляб с нутела. Детето от предучилищна възраст в периода на интензивно развитие има нужда от здравословна храна, която да му набави съответната доза енергия и да задоволи нуждите на развиващия се организъм. Какво и кога да му давате да яде, за да не му липсват важните хранителни съставки? Имате голям избор от А до Я, препоръчан от диетолога на онлайн магазин Ivet.BG.

АВОКАДО – Богато на ненаситени мастни киселини и калий. На детето ще му бъде вкусна салатата или мексикански сос Гуакамоле (смачкан плод със сок от лимон).
ВАРЕНЕ – по-добре е да сервирате на детето варени, отколкото пържени храни. Съдържат по-малко калории, лесно смилаеми са. За да не губите ценни витамини, най-добре приготвяйте зеленчуците на пара или ги бланширайте.
ВОДА – това е най-важната съставка от диетата на детето. Всички химични реакции в нашия организъм се извършват във водна среда! Най-добрата е чистата и негазираната вода.

ЕСТЕТИКА – За детето е важно да имат своя любима чиния и любима купичка. Насърчете го да Ви помогне да сложите масата. Седнете заедно да се храните. Храната на крак е първият грях в храненето.
ЗЪРНА – съдържат фибри, които осигуряват правилното функциониране на хранителната система. Сервирайте на детето пълнозърнест хляб макарони.
КАСИС – Един от най-добрите извори на витамин C, както и на витамини от групата B, магнезий и калий. За съжаление този диететичен хит има един минус – тръпчивия вкус, който децата не обичат. Можете все пак да добавите шепа каис към плодовия компот или да направите от него сок и да го залеете със сметанов сладолед.


КАШИ – те са ценен източник на фибри, витамини, особено на такива от групата B, минерални съставки като фосфор, варовик, калий, магнезий.
ТИКВА – децата обичат вкусна и лесна за приготвяне тиквена супа. Има много каротен и калий.
МАЗНИНИ – помагат при приемането на витамини, включително и на разтворимите, т. е. A, D, E и K. Мастните киселини участват в процеса на изграждане на клетките и са много необходими на децата в процеса на интензивното им развитие.
МЛЯКО и млечни храни – осигуряват на интензивно растящото дете калий, необходим за изграждането на костите, а също така и витамини A, B2 и D, белтък и други важни минерални съставки.
ПРАСКОВА – вкусна, здравословна, богата на витамин A, PP и калий. Ако Вашето дете не обича кадифената, леко хрупкава кожа, вместо прасковата можете да купите нектаринки
ПРОБИОТИЦИ – по време на ваканцията по-често сервирайте на детето пробиотични продукти или кисели млека, които съдържат живи бактерии, като по този начин ще избегнете разстройството (или детето ще се справи лесно с него).
ПУЙКА – месото от птици е крехко, деликатно и диетично, лесно се дъвче, а месото от пуйка е от най-неалергенните. Съдържа витамини от групата B, желязо и калий.
СЕМЕНА – отличен извор на минерали (калий, фосфор, магнезий, варовик, цинк, желязо). Слънчогледът, семената от тиква, бадемите, орехите и лешниците, макът, ленените семена добавяйте към различните храни (цели или натрошени).
СМОКИНИ – трудно е да се намерят пресни, но сушени ще намерите във всеки магазин. Ако детето иска нещо сладко, дайте му шепа от тези плодове. Много са сладки, но здравословни. Имат много хранителни фибри, калий и магнезий.
ЧАЙ – най-добри за децата са билковите или плодовите чайове. Утоляват жаждата, подсилват апетита. Избягвайте плодовите гранули, които се разтварят във вода. Малко общо имат с чая, а съдържат много консерванти и захар.
ШУШУЛКОВИ РАСТЕНИЯ – например фасул, грах, леща. Те насищат. Имат много фибри, растителни белтъчини, витамини от групата B и минерални съставки.
РИБИ – съдържат много фосфор и витамини от групата B. Богати са на ненаситени мастни киселини омега-3, които са добри за сърцето и помагат правилно да оформят нервната система на детето. Сервирайте 2-3 пъти седмично.
УСМИВКА – това съвсем не е най-маловажната съставка на менюто! Храната приемана на спокойствие, в приятна атмосфера е не само по-вкусна, но също и … по-лесна за смилане и така съставките се усвояват по-бързо и по лесно.
ЮЖНИ ПЛОДОВЕ – Бананите се препоръчват при отслабване и анемия (богати са на витамин A, B6, H, калий и магнезий). Хубаво е да се добавят в плодовата салата няколко гроздови зърна.
ЯЙЦА – Това е истинска съкровищница на витамини: A, D, E, B1, B6, B12, фолиева киселина, фосфор, желязо, варовик и магнезий. Можете да ги сервирате 2-3 пъти в седмицата.

You may also like

Leave a Comment

Блогът използва бисквитки. ОК Повече информация за Бисквитки