Ivet.BG Блог

Блог за мода, красота и стил

Комфортна диета, или 7 храни за щастие

 Ти си това, което ядеш? Да, вярно е! И се отнася не само до външния вид и здравето ти, но и до вътрешното ти състояние. А то включва и твоето настроение. Тези 7 храни са част от една своеобразна „диета на комфорта”, която не само ще ти се отрази добре здравословно, но и ще те направи по-щастлива. Да ти е сладко!

^11781E2E8E1988CD6C70A819BE4D2D96209B38A2785F3F712F^pimgpsh_fullsize_distr

 

  1. Кестени

Благодарение на високото си съдържание на калий и В-витамини, те успяват да намалят нивата на стресовите хормони в организма ти и да те успокоят. Освен това подобряват настроението ти с помощта на амониевата киселина фенилаланин, тъй като с нейно участие се увеличава концентрацията на „хормона на щастието” серотонин.

^F8817D6D205940D12DFD355AE9A350D23269AFCB3DEEDFA398^pimgpsh_fullsize_distr

 

  1. Ядки

Орехите например са богати на серотонин, бадемите – на тирозин (той изгражда допамина). Лешниците пък, както и повечето ядки, имат подобен на кестените ефект, а съдържанието на важните омега-3-мастни киселини и ценния витаминен В-комплекс е отговорно за по-голямата способност за концентрация и за по-доброто благоразположение на духа.

wpid-300_3527

  1. Женско биле

Сладкото е първата асоциация, която правим, при идеята споменаването на „меню за щастие”, нали? А ако можеше и да е здравословно… И тук на помощ идва женското биле, познато още като сладък корен или сладник. То е около 50 пъти по-сладко от захарта! Коренът на това растение от семейство Бобови ще те запаси с ценното растително вещество глициризин. То действа противовъзпалително, стимулира имунната система и потиска апетита. Освен това повишава либидото при жените. При мъжете обаче има обратния ефект – блокира ензимите, отгворни за производството на тестостерон.

Òèêâåíè ñåìêè êàòî ïðîòèâîïàðàçèòíî ñðåäñòâî

  1. Тиквени семки

Съдържат аминокиселината L-триптофан, която е ключова за нивата на серотонин в тялото ти. Затова и се смята, че тиквеното семе се отразява разведряващо на настроението (за така характерния по нашите географски ширини социализиращ фактор учените нищо не споменават). Не на последно място, тези семки са полезни при фобии и панически разстройства и помагат за подобряване качеството на съня.

00a609c7-57bb-41dc-95a3-bf5890ce133f

 

  1. Пуканки

Американски изследователи установха, че в стандартна опаковка пуканки се съдържат 300 милиграма полифеноли (антиоксиданти, които предпазват клетките от свободните радикали). Това е двойно повече от която и да е порция плодове. А ако пуканките са пълнозърнести (например био пуканките от елда), то те са по-здравословни и богати на баластни вещества от повечето крекери и зърнени закуски, стига да не са карамелизирани (заради захарта).

slide-3-763x498

  1. Риба

Особено морските видове, като херинга, сьомга, скумрия! Те са много полезни не само за мозъка, но и за оптималното свързане на нервните окончания. Високото съдържание на омега-3-мастни киселини може да повлияе положително депресии и биполярни разстройства, ако рибата бъде включена в менюто на пациентите.

jalt-kantarion-1

  1. Жълт кантарион

Да, права си – това е билка, не храна, и на всичко отгоре нагарча, което никак не се връзва с представата за щастие. Само че защо да пренебрегваме силата на тази билка да ни прави щастливи? В Щатите дори се продават „гризинки за щастие”, които я съдържат, рекламирани като естествен антидепресант. Основната съставка на жълтия кантарион – хиперицинът, се бори успешно с леки видове депресии и психични неразположения. Ще усетиш ефекта, като запариш една супена лъжица от билката в голяма чаша вряла вода за 15-30 минути. Да, понякога щастието се крие в чаша чай!

 

Leave A Comment