Fashion Blog от най-големият български моден бутик Ivet.BG

Кога е най-доброто време за тренировка?

by admin

 

 

Според последни проучвания от Американски Университет, тренировката сутрин, преди закуска, е най-доброто време за топене на килограми. 

За целта, учените са направили експеримент с две групи, активни млади жени. 6 седмици и двете групи се хранели обилно с вредна и с високо съдържание на захари храна. Едната група тренирала на гладно сутрин и после обилно похапвала, а другата в безразборни часове от деня, след обилна закуска и дори обяд. Първата група, почти не качила килиграми и не показала признаци на повишен инсулин, докато другата група качила средно по около 5 килограма. Нещо повече, оказва се, че трениращите на гладен стомах изгарят много по-добре поеманите мазнини.

Според New York Times “движението преди закуска, всъщност, се бори с двата най-вредни ефекта от яденето: поемането на много мазнини и високата калоричност на храната. Освен това, изследването е в сила и за мъжката половина, която се опитва да се предпази от напълняване.” Оказва се, че тренировката сутрин има и допълнителен психологически стимул: Просто я правим! Така дори денят да се окаже напрегнат и истеричен, нямаме оправдание да пропуснем залата. Научното обяснение на учените е, че движението преди закуска създава благотворна среда в организма, свързана с контрола на периферната нервна система, която се активира чрез активен спорт и липса на храна. Комбинацията от глад и движение увеличава въздействието на веществата в клетките и катализаторите, отговарящи за обмяната. Това пък, ускорява разпадането на мазнините и гликогена, които се използват в преобразуването на енергия.  По-важното в случая е въздействието върху инсулиновите нива. Учените правят заключението, че тези които гладуват преди тренировка, всъщност увеличават мускулните си протеини, което изиграва главна роля в синтеза на инсулин. А, основно правило за добро здраве, разбира се, е поддържането на инсулина в средни норми.

Ето защо, за да сте във форма е препоръчително: да се движите редовно, по възможност сутрин (това означава да ускорявате пулса си, а не само да се разхождате в парка) и разбира се да избягвате прекалената консумация на храни с високо съдържание на захар.

You may also like

Leave a Comment

Блогът използва бисквитки. ОК Повече информация за Бисквитки