Fashion Blog от най-големият български моден бутик Ivet.BG

Защо не можете да отслабнете

by admin

Стараете се, броите калориите, правите упражниения, но теглото ви не намалява. Може би правите някоя от диетичните грешки. Ние от Ivet.BG Ви предлагаме списък от 15 причини, които най-често пречат на диетата.

1. Нетърпелива сте
Решили сте да отслабнете с 10 кг за две седмици и започвате някое от чудодейните лечения. В пресата и в интернет има много: зелева диета, копенхагенска диета, грейпфрутна диета. Набавяте с тях по-млко от 500 ккал дневно. Първоначално отслабвате светкавично, но не премахвате мастната тъкан, само губите гликоген, т.е. запаси глюкоза натрупани в черния дроб и мускулите, а след това вода. След първоначалните спектакуларни ефекти стртелката на кантара се задържа на едно място, защото организмът се е приспозобил към намалените порции калории. Повярвайте, загубата на килограм за седмица е много. Вместо диети, започнете хранителен режим с 1200 ккал. Консумирайте всичко, но с мярка. Не допускайте да се забави темпото на метаболизма.

2. Не закусвате
Първата храна трябва да консумирате не по-късно от половин час след ставане от сън. Ако пропуснете или забавите закуската, ще задвижите неприятна верижна реакция: ще спадне нивото на кръвната захар, а това ще предизвика производството на хормона на стреса. Той ще предизвика отлагането на мастна тъкан и ще увеличи апетита. Затова ако сутринта нямате желание да закусите, вземете леко смилаеми въглеводородни закуски: сирена, каши, вафли. Никога не закусвайте само с чаша кафе.

3. Пиете прекалено малко вода.
Известно е, че изпиването на 1,5 л минерална вода на ден по естествен начин спира апетита. Водата изпита на гладно и преди всяко хранене не само ускорява метаболиозма, но и дава усещане за ситост, поради което консумирате по-малко храна. Дори да чувствате силна жажда, по-често посягайте към богатите на вода зеленчуци и плодове. Не си спестявайте бульоните и зеленчуковите супи.

4. Вземате медикаменти
Има голям списък от лекарства, които благоприятстват пълнеенето. Това са например антидепресантите, лекарствата против разстройство и за шизофрения. В този списък се включват също кортикостероидеите, антиалергичните лекарства, лекарствата против мигрена, тези за сърце и диабет. Ако приемате някое от горе споменатите лекарства и не можете да отслабнете, помолете Вашия лекар да смени лекарството Ви или – ако това е възможно – да смените дозата му.

5. Храните се нередовно
Това е доста разпространено явление, особено сред отслабващите работохолички. През целия ден нямате време да се нахраните, а след като се приберете вкъщи се втурвате да вечеряте. За съжаление, дори ако вечерятя е имала малко калории, Вашият организъм ще си направи запаси от тях. Затова ако е трудно да спазвате постоянни часове на хранене с оглед начина Ви на живот и работа, постарайте се поне да обядвате или да направите следобедна закуска по едно и също време и да вечеряте поне три часа преди сън.

6. Липсва Ви калий
Изследванията проведени от д-р Джордж Грант в Торун съобщават, че този елемент помага да понижите кръвното налягане и … теглото на тялото. Ако имате твърде малко калий, може да имате проблем с наднорменото тегло. Задължително се погрижете във Вашата ежедневна диета да има 4700 мг калий. Примерното меню богато на този елемент: чаша сварен фасул, шепа спанак, печен картоф, кисело мляко, парче риба и чаша доматен сок.

7. Вземате лош шоколад
Трябва да се яде шоколад, защото какаовото зърно помага да понижите кръвното налягане, намалява риска от инфаркт и инсулт. Диетолозите препоръчват четири парченца на ден (100 ккал), дори на тези, които отслабват. Но не става въпрос за най-популярния млечен шоколад! Избирайте само черен шоколад и то този, който има най-воисоко съдържание на какао – 90%.

8. Имате слаби мускули
Много млади жени мислят, че този проблем не ги засяга. Та нали тъкмо са навършили 30 години! Нищо подобно! Ако на денонощие прекарвате по 12 часа в седнало положение, то всяка година губите 1-2% мускулна маса. По-малката мускулна маса означава на свой ред по-бавен метаболизъм и проблеми с отслабването. Ключ към запазването нивото на загубената мускулна маса е тренирането на плешките, рамената и краката. Тогава дори по време на обездвижването ще изгорите повече калории. Трябва да правите тренировка поне два пъти седмично.

9. Недостатъчен сън
Когато спите за кратко (по-малко от 7-8 часа), Вашият мозък изпраща сигнали до корема, че в организма липсва гориво. В този момент започвате да чувствате огромен апетит. Изследвания публикувани в „American Journal of Epidemiology“ показват, че жените, които спят пет часа, тежат средно с 2,5 кг повече от тези, коитоспят седем часа. Затова ако работите на смени, винаги спете през деня.

10. Имате нереални очаквания
Мислите, че ако ограничите радикално количеството на калориите, които приемате с храната, светкавично ще отслабнете? Такива очаквания често са причина за разочарование, а като резултат прекъсвате лечението. Ако планирате да отслабнете, трябва да се въоръжите с търпение. Помнете, че моментите на слабост, в които посягате към забранени храни, са напълно естествени и при дългосрочното отслабване нямат значение. Ако прекъснете диетата след такъв епизод, веднага ще напълнеете.

11. След тренировка пиете напитки за спортисти.
Напитките за спортисти съвсем не са най-добрите за хора, които отслабват. Както  показват изследвания публикувани в „American Journal of Clinical Nutrition“, 1,5 чаша мляко изпито след тренировка по-бързо изгражда мускулите и помага да се изгарят два пъти повече мазнини, отколкото напитките за спортисти. Ако имате възможност, купувайте екологично мляко (нестерилизирано и  нехомогенизирано). След посещението в спортната зала, направете си от него здравословен коктейл от пресни плодове или парченце черен шоколад.

12. Обичате калорийни напитки
Дори ако поддържате диета, може да се окаже, че не отслабвате, защото набавяте за организма си много калории. Сладкият чай, соковете от кутии (ок. 10 лъжички захар на литър) и алкохолът са калорийни бомби. Чаша червено вино има 80 ккал, малкото лате – 200 ккал, кафето с бита сметана – 500 ккал, халба бира – 200 ккал! Ако сте жадна, по-добре да пиете минерална вода.

13. Консумирате твърде малко яйца.
Чували сте, че яйцата повишават нивото на холестерола, и почти сте ги елиминирали от диетата си? Не е било необходимо. Яйцата са най-лесно усвоимият извор на аминокиселини. Изграждат мускулите, ускоряват метаболизма и улесняват изгарянето на мазнините. Насищат. При самото храносмилане и усвояване на аминокиселините от яйцата организмът употребява ок. 35 ккал. Тази енергия идва от мастната тъкан. Така че по време на отслабването трябва да консумирате яйца няколко пъти седмично.  Със сигурност няма да повлияе на нивото на холестерола. Помнете: омлетът на закуска е това, което Ви трябва. Удовлетворява 25% от дневните нужди от белтъци и ускорява метаболизма за няколко часа.

14. Не сте консултирали диетата си нито с лекар, нито с диетолог.

Диетата може да не задейства, ако имате проблеми със здравето – при ткива заболявания като хипотиреоидизма (намалена функция на щитовидната жлеза) или недостиг на желязо, йод и белтъци, правят невъзможно намаляването на килограмите. Затова преди да започнете каквато и да било диета, проверете най-напред здравословното си състояние и се консултирайте с лекар дали можете да започнете лечението. Ако имате възможност, посетете и диетолог, който ще Ви помогне да конструирате менюто си, компенсирайки хранителните дефицити.  Едва след това можете да мислите за ефективно отслабване.

15. Не сте сменили начина си на живот.
Концентрирате се на изчислението на калориите. Същевременно по-добри резултати ще постигнете, ако смените досегашният си заседнал начин на живот с активен, като се откажете от бързите храни, сладкишите и храненето пред телевизора. Задължително се движете. Запишете се на басеин или на фитнес, танци, гимнастика или йога. Освен това, всеки ден ходите поне половин час. Включете и други дейности, които ще ангажират мускулите, например движете се по стълбите вместо да ползвате асансьор, разхождайте се.

You may also like

Leave a Comment

Блогът използва бисквитки. ОК Повече информация за Бисквитки