Fashion Blog от най-големият български моден бутик Ivet.BG

Диета по време на бременността от Ivet.BG

by admin

Очаквате дете и не знаете как да съставите менюто си така, че да не навредите на бебето? Страхувате се да не придобиете викториански форми, с които няма да се справите, когато бебето ще се роди? Спокойно, със сигурност ще се справите. Основата е добре балансираната диета. Съвети за това какво трябва да включва  тя Ви дава Ivet.BG.

Все още битува мнението, че на бъдещата майка всичко ѝ е позволено – може да се храни без ограничения и чувство за вина. Нищо подобно! Ако искате да наддадете тегло, в никакъв случай не яжте за двама. В първото тримесечие малкият плод позлва от запасите витамини и минерали складирани от Вашия организъм. Затова не трябва да се храните прекомерно в този период. Едва през второто и третото тримесечие трябва да увеличите порциите, но само с 300 калории на ден. На практика това означава, че към своята ежедневна диета трябва да добавите например една филийка пълнозърнест хляб с масло, шунка, резенче домат, лист салата и чаша айрян или кисело мляко (150мл). Увеличеното количество енергия необходимо за развитието на плода, за растежа на плацентата, а също и на  увеличаването обема на кръвта, на матката, на гърдите и на мастната тъкан трупаща запаси за момента на раждането, след раждането и кърменето.

Пробиотици за Вас и за плода
Когато очаквате дете Вашите нужди за хранителни запаси малко се променят. Трябва да снабдяавате с организма си с допълнителна порция желязо (трици, леща, соя, черен дроб) и калций. Съществуват доказателства за това, че в случай на недостиг на втората съставка, плодът си го набавя от костния мозък на майката. Задължително подсигурете в менюто си кашкавал и ферментирали млечни напитки като: айрян, ацидофилно мляко, кисело мляко. Ценни от тях са тези, които освен хранителните съставки съдържат живи пробиотични бактерии, например Lactobacillus casei Defensis (позитивно действат на опорно-двигателната система) или Bifidobacterium DN ActiRegularis (регулиращи работата на червата). Много бъдещи майки страдат от запек, други често имат хрема или имат проблеми с възпаление на пикочно-половите органи. В такива случаи диетите обогатени със съставки, които повишават устойчивостта, включително пробиотици, които предотвратяват възникването на болести са идеалното разрешение.

Диетата е основа
Основа за здравето Ви и за развиващия се в корема Ви плод е балансираната диета. Приготвяйки хранителните си порции посягайте към разнообразни продукти. Колкото по-разнообразна е вашата диета, толкова по-голям е шансът, че ще набавите за себе си и за детето всички хранителни съставки.

Мляко и млечни продукти

Това са източници на пълноценен протеин, на фосфор, на калций, витамини от група B, разтворимите в мазнините A и D. Поне три Ваши храни трябва да съдържат сирена, айряни и кисели млека.

Крехко и пилешко месо

Снабдяват с белтъци с високо съдържание на желязо, цинк и витамини от група B. Неговото участие в диетата Ви намалява риска от възникванто на анемия. Дневно консумирайте 2-3 рязана шунка и 200 г месо (може да се смени с порция риба).

Морски риби

Те са съкрошищница на лесно усвоими белтъци, мастни киселини, йод, флуор, желязо. Консумирайте 200-грамова порция поне веднъж седмично.

Тестени продукти, каши, макарони

Това е основен източник на енергия. Богати на сложни въглехидрати, а също и на  целулоза, растителен белтък, витамини от група B. Достатъчно е всеки ден да консумирате по едно хлебче и 4 филийки хляб и 75 г (5 лъжички) каша, ориз и макарони.

Вода

Гинеколозите препоръчват бременните жени да пият не повече от 1-5 литра вода дневно. Добре е да се ориентирате към бутилираната, която е от чисти извори, средно минерализирана и с ниско съдържание на натрий.

Яйца

Белтъкът и жълтъкът на кокошето яйце съдържат образцов състав аминокиселини необходими за изграждането на тъканите на организма. Те са съкровищница на макро и микроелементи, съдържат също така витамини A, PP, B1,B2. Трябва да консумирате от 3 до 5 яйца дневно.

Олио и масло

По време на бременността се увеличава с 50% от дневната необходимост от ненаситени мастни киселини. Тяхното богатство са растителните масла и мазните морски риби. Олио в 2-3 лъжички дневно добавяйте към салатите, маслото ползвайте за сандвичи – но не повече от 4 чаени лъжички.

Плодове и зеленчуци

Те са източник на витамини,  минералнисъставки и въглеводородни, а също и на целулоза, която предотвратява честия по време на бременността запек. Всеки ден трябва да консумирате 650 г зеленчуци (колкото се може по-разнообразни) и 350 г плодове.

КАКВО ТРЯБВА ДА ИЗБЯГВАТЕ?
* Сурови, недоварени и недопечени меса (татарска пържола, кървав черен дроб, зъбен камък). Тези храни могат да бъдат опасен източник на инфекции за бременни жени, например токсоплазмоза
* Съхранявани в неправилни условия сирена от типа фета. Могат да бъдат развъдници на опасни бактерии от рода на листерията и източник на инфекции при детето
* Сурови риби (храни от типа на суши) и морски плодове(скариди). Могат да пренасят опасната за здравето бактерия – салмонела
* Трудно смилаемите храни с  високо съдържание на тлъстини и въглеводороди, например мазните сирена, колбаси, месо, риби, захар, сладки храни.
* Хранителни продукти с високо съдържание на консерванти, оцветители, изкуствени аромати, или по-конкретно на сладки газирани напитки, разтворими супи, готови каши, чипсове.
* Прекалено голямо количество сол.
* Люти подправки и марината, например горчица, червен пипар, много лют червен пипер
* Силно кафе и чай.
* Алкохол – също силен, както и вино и бира.

You may also like

Leave a Comment

Блогът използва бисквитки. ОК Повече информация за Бисквитки