Ivet.BG Блог

Блог за мода, красота и стил

Време е за домашен SPA педикюр!

 

Сезонът на отворените обувки е на прага. Прекрачи го с красиви сандали, платформи или джапанки, ако искаш, но непременно – и с красиви крака. Виж правилните 5 стъпки за това.

spa-pedikyur

  1. Рутината е всичко

За винаги гладки и нежни ходила е необходима дългосрочна програма, която да се превърне в твоя рутина. Което означава:

  • …два или три пъти седмично да си правиш вана на краката за 5-10 минути. Температурата на водата може да варира между 20 и 35 градуса. Включи в напарването розмарин, евкалиптово масло или мащерка – те ускоряват кръвообращението, а и подсилват имунната система.
  • …да завършваш тези бани с пилинг на ходилата, за да отстраниш мъртвата кожа и вроговяванията (въоръжи се също с пемза и пила за ходила – за тях след малко).
  • …два-три пъти седмично да нанасяш маска за крака.
  • …ежедневно да използваш хидратиращ крем за ходила.

 

  1. Пехотински арсенал

Високите токчета и прекалено стеснените отпред обувки са ад за краката. Резултатът: мазоли, напукани пети, вроговяване на кожата. За да се пребориш с тях, се запаси с пемза, пила и добра козметика (крем, спрей, пудра, масла). Не прекалявай с пиленето на втвърдените участъци, за да не постигнеш обратния ефект. Особено улеснение са електрическите пили с различни приставки, както и готовите маски за крака под формата на чорапи (гелът в тях разкрасява ходилата ти, а външната им част е наелонова и освен че запарва краката, за да ускори действието на продукта, гарантира, че няма да изцапаш пода или чаршафите).

Beautiful-female-legs-03

  1. SPA порграма

Кремът за ходилата ти трябва да е особено „богат” – не само като текстура, но и като съдържание. Активни вещества като масло от ший или арганово масло, ще се погрижат за това, кожата да е хидратирана, гладка и еластична, и са добра превенция срещу мазоли и напуквания. Както лицето и ръцете се нуждаят от грижи всеки ден, така и краката трябва да се поддържат ежедневно. Мисли за крема като за мини SPA масаж! Съвет: преди да нанесеш крем, вземи една тенис топка и я потъркаля с ходилата си по пода. Това е лесен заместител на рефлексотерапията за крака и помага за по-активното усвояване на козметиката, използвана в последствие. Прави я вечер,а сутрин използвай охлаждащ спрей или пудра за крака, за да намалиш неприятното потене на ходилата през деня. През два дни отделяй време и за правенето на маски.

 

Маски за нежни ходила:

  • От моркови: Настържи на ситно 4 моркова, смеси ги с малко зехтин до получаването на каша и я нанеси върху краката за 10 минути.
  • С масло от соя:Втрий го и го остави да попие за 1-2 часа, след което нанеси подхранващ крем.
  • С масло от жожоба и сусам: по 5 мл от двете етерични масла се сместват с по 2 капки масло от жасмин, роза и мирта. Масажирай ходилата с тази ароматна смес колкото време ти е приятно.
  • Вана с билки:1 с. л. чай от лавандула се смесват с 1 с. л. чай от мента се добавят в леген с хладка вода, към който преди това е сложена 1 с. л. сода бикарбонат. Краката се потапят във водата за 10-15 минути.

Foocare article

При напукани пети

Ако петите ти вече са напукани, най-важното е да избегнеш инфекции, като: не ходиш боса навън; носиш джапанки в обществените басейни и душовете във фитнеса; правиш си педикюр само където си сигурна, че стерилизират инструментите и водата във ваната за крака. За да се предпазиш от повторно напукване, се къпи с по-хладка вода (горещата вода дехидратира кожата). Всеки ден нанасяй хидратиращ крем (със салицилова, млечна или гликолиева киселина – те отстраняват най-външния слой мъртва кожа). Козметиката с урея също ще ти помогне да овлажниш ходилата и да задържиш влагата в кожата им. Ако си привърженик на бабините рецепти, пробвай маската с бадемови трици (смесваш 2 с. л. бадемови трици с 1 с. л. пълномаслено кисело мляко и 1 ч. л. лимонов сок и нанасяш получената маска върху петите за 5-10 минути) или вана за крака с кестени (обелени и ситно нарязани, те се поставят в малка торбичка, която се накисва в леген – натопи ходилата си в него за 10-15 минути). И не на последно място – използвай ексфолираща скраб през ден-два, но не по-често, за да не отнемеш твърде много кожа.

 

Ексфолиращи скрабове

  • С кисело мляко: 1 к. ч. кисело мляко, 4 с. л. кристална захар се смесват и се нанасят върху ходилата, като се втриват активно с кръгови движения (в продължение на 5 минути за всеки крак). След отмиването на маската, разтрий стъпалата си с няколко капки зехтин.
  • С морска сол: 2 ч. л. фина морска сол и 2 с. л. зехтин, плюс няколко капки етерично масло от розмарин или градински чай, се смесват и с тях масажираш ходилата за по 5 минути минути.
  • С бадеми: смели на ситно в блендера шепа бадеми, добави сока от един лимон, 4 ч. л. бадемово масло, 2 ч. л. нерафинирана захар и с леки масажни движения разтрий краката. Остави нанесената смес да постои 10 минути и изплакни с топла вода.

Exfoliating-feet

  1. Фитнес за ходила

Ходенето на токчета си е истинско изтезание за краката. И все пак го правим. Важното е да сменяш обувките, за да варира височината, на която ходиш през различните дни. Целта е всеки ден натоварването на краката да се променя, за да не се получават мазоли и натъртвания само на едно-две конкретни места. За гъвкави и здрави ходила събувай от време на време обувките – ходи боса по тревата или по плажа при всяка възможност и разтягай редовно ходилата. Добро упражнение е и да се изправиш на пръсти и после да върнеш петите към земята. Повтори 10 пъти и ще раздвижиш и прасците.

 

  1. Грижа за ноктите

Перфектният педикюр се нуждае и от лак, разбира се! Ноктите на краката обаче са по-дебели, затова нанасяй го след баня, когато ноктите стават по-меки. А в сезоните на затворените обувки вместо лак, използвай подхранващи масла, като ги втриваш в основата на нокътната плочка и оставиш да попие, преди да се обуеш. През лятото пък, заради праха и слънцето, лакът бързо губи блясъка си. Ще го запазиш свеж, ако всеки ден втриваш масло за кожички около ноктите.

shutterstock_63493180

 

Leave A Comment