Fashion Blog от най-големият български моден бутик Ivet.BG

Вкусен извор на здраве

by admin

Трудно е да се сетите за по-добър и по-вкусен извор на здраве от плодовете. Ябълки, грозде, портокали или ягоди ще Ви защитят от много болести и ще Ви помогнат да запазите за дълго младостта! Плодовете, заемат особено място в храненето на човека. Те са една от групите храни признати за лидер в здравословното хранене, не съдържат мазнини и затова са особено полезни при редуциращи диети.  Плодовете са основен източник на витамини, минерални вещества, органични киселини и въглехидрати, както и особено обсъжданите напоследък фитохимикали с мощно антиокислително действие върху организма.

Основни въглехидрати в плодовете са глюкоза и фруктоза. В повечето видове тяхното количество не надхвърля 5%, но в някои видове плодове, като грозде, сини сливи, круши, праскови и кайсии въглехидратите са в два пъти по-високо количество. Особено богати на въглехидрати са тропическите плодове, поради което те трябва да се консумират предпазливо от лица с нарушена въглехидратна обмяна (диабет) и наднормено тегло. Същото се отнася и за сушените плодове.

Редовната консумация на плодове има благоприятен ефект върху костната система, а също така предпазва от развитие на остеопороза. Това се дължи най-вероятно на алкализиращия ефект, който имат плодовете, при който се потискат процесите на костна деминерализация. Плодовете са богати на антиоксидантни витамини – С и бета-каротин, които имат предпазващ ефект върху сърдечно-съдовите и ракови заболявания.

Витамин С поддържа здравината на кръвоносните съдове, костите и венците, подпомага заздравяването на рани и контролира нивото на холестерол в кръвта. Значително количество витамин С се съдържа в шипки, боровинки, киви, малини, цитрусови плодове.

Богати на бета-каротин, предшественик на витамин А са кайсии, праскови, пъпеш и по-екзотичните – авокадо, манго, папая. Бета-каротините неутрализират свободните радикали, които увреждат клетката и вероятно чрез този механизъм предпазват от някои видове рак.

Плодовете са добър източник на калий, микроелемент, който има особено благоприятно влияние върху дейността на сърцето, нормализиране на високото кръвно налягане и предпазва от мозъчен удар. Богати на калий са дини, банани, кайсии, портокали, праскови и ябълки.

Флавониодите са мощни антиоксиданти, които предпазват организма от вредното действие на свободните радикали. Богати на флавоноиди са гроздето и продукти получени от него, както и ябълките, ягодите, малините, боровинките, вишните.

Към фитохимикалите се причислява елаговата киселина, на която са богати ягодите, малините, гроздето. Предполага се, че тя, както и останалите фитохимикали могат да неутрализират някои субстанции, предизвикващи рака.

Важно: Приемът на плодове и зеленчуци е най-сигурният начин за съхраняване на добро здраве и дълголетие. Започнете да се грижите за здравето си още сега. Специално за Вас подбрахме няколко вкусни плода с лечебни свойства.

ПОРТОКАЛ
Съдържа: каротеноиди, т. е. оранжеви и червени оцветители с антиоксидантни свойства и витамин C.
Как действа: намалява риска от появата на диабет от тип II и на атеросклероза.

ГРОЗДЕ
Съдържат: ресвератол – субстанция, която предпазва клетките от действието на канцерогенните фактори.
Как действа: влияе благотворно на кръвоносната система. Допуска се, че предотвратяват появата на диабет и някои тумори.

ЯГОДА
Съдържа: съединение нареччено физетин, който провокира в мозъка процесите, които отговарят за запазването на спомените.
Как действа: добре влияе на паметта и концентрацията.

ЯБЪЛКА
Съдържа: флавониоди, т.е жълти или червени оцветители, които действат като антиоксиданти – изхвърлят от организма свободните радикали.
Как действа: намалява количеството на холестерола и предотвратява появата на тумори.

БОРОВИНКА
Съдържа: много калий, варовик, желязо, витамини и антиоксидант с наименованието птеростилбен.
Как действа: спира процесите отговорни за рака на дебелото черво, намалява нивото на холестерола.

И не забравяйте: „Здрав дух, здраво тяло!“

You may also like

Leave a Comment

Блогът използва бисквитки. ОК Повече информация за Бисквитки